منطقه حفاظت شده هُرمود (هرمد)
منطقه حفاظت شده هُرمود (هرمد)
منطقه هرمود که از سال ۱۳۵۳ خورشیدی به عنوان «منطقه حفاظت شده» به مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست ....


موقعیت منطقه حفاظت شده هُرمود (هرمد) روی نقشه آب و هوای لار Instagram telegram
  • توضیحات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر

منطقه هرمود که از سال ۱۳۵۳ خورشیدی به عنوان «منطقه حفاظت شده» به مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست پیوسته است، در ۴۰ کیلومتری شرق لار در شهرستان لارستان در مرز مشترک استان فارس و استان هرمزگان واقع شده است. این منطقه بیش از ۱۵۱ هزار هکتار مساحت دارد و به سبب شرایط خاص اکولوژیکی، برخورداری از گونه‌های گیاهی و جانوری خاص مناطق گرمسیری و قوچ لارستان یا قوچ مینیاتوری (کوچک‌ترین قوچ جهان که تنها در این نقطه از کشور زندگی می‌کند)، یکی از مناطق بی‌نظیر و قابل توجه گردشگاهی و پژوهشی است.
این منطقه زیستگاه جانورانی همچون بز، قوچ و میش لارستان، جبیر، پلنگ، کفتار، گرگ، روباه معمولی، شاه روباه، شغال، انواع گربه وحشی، تشی، خارپشت، هوبره، چاخ‌لق، کوکر، کبوتر، قمری، چکاوک، چک‌چک، جغد، زنبورخوار، سبزقبا، زرده پره، سنگ چشم، کبک، تیهو، انواع پرندگان شکاری، لاشخور، دارکوب و انواع پرندگان مهاجر همچون حواصیل، لک‌لک سیاه، اردک، آبچلیک و خزندگانی مانند مارمولک‌ها و مارها می‌باشد. البته مواردی نیز در خصوص یوزپلنگ و خرس سیاه گزارش شده است.

از پوشش گیاهی این منطقه می‌توان به آکاسیا، کنار، کهور، استنبراق، بادام کوهی، بنه، کیکم، زیتون، سرو کوهی، مورخش، گز، انار شیطان، قیچ، نخل، پامچال و … اشاره نمود.

آب و هوای منطقه حفاظت شده هرمود گرم و خشک و بارندگی در آن بسیار کم و به صورت سیلابی است.

منطقه حفاظت شده هُرمود (هرمد)

منطقه حفاظت شده هُرمود (هرمد)

منبع: سیری در ایران
نظر شما
کد امنیتی