چله گاه اردکان
چله گاه اردکان
گردشگاه چله‌گاه یکی از مناطق گردشگری بسیار زیبای شهرستان سپیدان است که پوشیده از جنگل و انواع درختان ....


موقعیت چله گاه اردکان روی نقشه آب و هوای اردکان
  • توضیحات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر

گردشگاه چله‌گاه یکی از مناطق گردشگری بسیار زیبای شهرستان سپیدان است که پوشیده از جنگل و انواع درختان و گیاهان سرسبز شده و همین مسئله سبب ایجاد سرسبزی و نشاط در این منطقه شده است.روستای چله ‌گاه كه از توابع شهرستان سپیدان است، بر سر راه مارگون واقع شده و تا سپیدان ۲۵ كیلومتر فاصله دارد.

تفرجگاه چله گاه در بین صخره‌های کوه اَلوندی و کوه‌های اطراف دشتِ کل گنجان و پیست اسکی تربیت بدنی قرار دارد.شهرستان سپیدان در غرب استان فارس واقع شده است. سپیدان از شمال و شرق به شهرستان مرودشت، از جنوب به شهرستان شیراز، از جنوب غربی و غرب به شهرستان ممسنی و از شمال غربی به استان کهگیلویه و بویراحمد محدود می‌شود. عدّه ‏ای‏ از طوایف قشقایی، طوایف کشکولی بزرگ و کشکولی کوچک نیز در این شهرستان زندگی می‌کنند. گلیم بافی و جاجیم بافی از مهم‌ترین صنایع دستی شهرستان سپیدان محسوب می‌گردند. گلیم و جاجیم در مناطق مختلف شهری و روستایی شهرستان سپیدان و بیشتر توسط زنان و دختران تولید می‌شوند.

چله‌گاه تابستان‌های خنک و خوش آب و هوا و زمستان‌های سرد دارد. به همین دلیل در فصل‌های بهار و تابستان بیشتر پذیرای گردشگران است.این منطقه در فصل زمستان مكان مناسبی برای علاقه ‌مندان به ورزش‌های كوهستانی است.دارای امكانات رفاهی سرویسهای بهداشتی ، آب لوله كشی و برق می ّباشد.
سکوبندی‌های این تفرجگاه توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری انجام شده و شهرداری اردکان نیز زیرساخت های اولیۀ طرح کمپینگ آن را اجرا نموده است.به سبب داشتن آب و هوای خنک و گوارا مقصد سفر گردشگران است.

چله گاه اردکان
چله گاه اردکان
چله گاه اردکان

منبع : بزنیم بیرون

منبع: سیری در ایران
نظر شما
کد امنیتی