پارک جنگلی تامهر تفت
پارک جنگلی تامهر تفت
پارک جنگلی تامهر در شهرستان تفت استان یزد و در كنار گذر روستای اسلامیه واقع شده است. پارک جنگلی تامهر ....


موقعیت پارک جنگلی تامهر تفت روی نقشه آب و هوای تفت
  • توضیحات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر

پارک جنگلی تامهر در شهرستان تفت استان یزد و در كنار گذر روستای اسلامیه واقع شده است. پارک جنگلی تامهر در دل كوه‌های منطقه با مساحت ۱۵ هكتار قرار دارد و فاصله ان از مركز استان كمتر از ۳۰ كیلومتر است.پارک جنگلی تامهر كه هم‌اكنون نیز مورد استقبال تعداد زیادی از مردم استان و مسافران قرار دارد، با توجه به شرایط كوهستانی و وجود چشمه طبیعی و فصلی می تواند به محیطی جذاب و تفرجگاهی روح‌نواز برای مردم تبدیل شود.در تهیه طرح بوستان چشمه تامهر تفت ، اصل رفاقت با طبیعت مدنظر بوده و طراحی پارک نیز برپایه رفاقت با طبیعت و احترام به عناصر طبیعی همچون صخره ، سنگ ، بستر سنگی ، درختان و بوته های كوهستانی قرار گرفته است.طرح پارک تامهر در سال ۱۳۸۱ از طریق اداره كل منابع طبیعی استان یزد در دستور كار قرارگرفته و مطالعه آن براساس مطالعه واحد هیدرولوژیكی بوده و مبنای انجام مطالعات قرار گرفته است.

زیبائی طبیعت و چشم اندازهای زیبا از جمله عوامل مهم و موثر در انتخاب منطقه به عنوان بوستان جنگلی بوده است. زیبائیهائی نظیر كوه عقاب ( عقابكوه) ، چشمه فصلی تامهر و غار اسلامیه.
سكوی نشیمن كه تعداد زیادی از انها به شكل آلاچیق است
سكوی نماز
سرویس‌های بهداشتی
پاركینگی به مساحت چهار هزار متر مربع
زمین بازی و …
تفت که در ۲۰ کیلومتری مرکز استان یزد واقع شده مهمترین منطقه تفریحی و تفرجگاهی استان یزد محسوب می شود و دهبالا، طزرجان، سانیج, علی اباد، عقابکوه و دره گاهان از دیگر مناطق ییلاقی و خوش آب و هوای آن است.

پارک جنگلی تامهر تفت

منابع:
بزنیم بیرون
ایران بوم گردی

منبع: سیری در ایران
نظر شما
کد امنیتی