آبشار کرکری مشگین شهر
آبشار کرکری مشگین شهر
آبشار کرکری یکی از آبشارهای بلند و پرآب مشگین شهر می باشد که می توان آن را یکی از زیباترین و در عین حال ....


موقعیت آبشار کرکری مشگین شهر روی نقشه آب و هوای مشگین شهر
  • توضیحات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر

آبشار کرکری یکی از آبشارهای بلند و پرآب مشگین شهر می باشد که می توان آن را یکی از زیباترین و در عین حال بی نظیرترین آبشارهای منطقه نامید. این آبشار در مسیر رودخانه کرکری و در نزدیکی روستای ییلاقی قیرخ بولاغ در جنوب مشگین شهر واقع شده است. ارتفاع این آبشار به بیش از ۲۵ متر می رسد. آب جاری از برفها و چشمه های ییلاقات آیقار عربلو، اجیرلو و جلودارلو در دره کرکری، رودخانه پرآب کرکری را تشکیل می دهد که در مسیر حرکتش بخاطر کوهستانی بودن از ارتفاعات عبور کرده و در بالادست روستای قیرخ بولاغ آبشار بسیار زیبای کرکری را پدید آورده است.

مابین روستا و آبشار یکی استخر پرورش ماهی قرار دارد. در بالای آبشار نیز و در فصول مناسب سال، عشایر ییلاق نشین سکونت داشته و به پرورش دام مشغول می شوند.رودخانه بابرکت کرکری تقریبا در تمامی فصول سال پرآب بوده و برای استفاده زراعی روستاهای پایین دست از جمله اندزق، مجنده و احمدآباد مورد استفاده قرار می گیرد.

فاصله این آبشار از مشگین شهر حدود ۱۵ کیلومتر بوده اما به علت خاکی و ناهموار بودن مسیر، دسترسی به آن با استفاده از وسیله نقلیه در کمتر از ۳۰ دقیقه میسر نمی باشد. مبدا حرکت به این آبشار روستای آقبلاغ در ابتدای مسیر گردشگری “قینرجه ـ موئیل” می باشد.

از هر طرف به سمت دامنه ی کوه سبلان حرکت کنیم دشتهای پر از گلهای وحشی ، کوههای سرسبز ،رودهای پر آب و آبشارهای زیبایی رو میتونیم ببینیم آبشار کرکری از آبشارهای زیبایی هست که در دامنه سبلان و ۱۵کیلومتری مشگین شهر قرار دارد هم در تابستان و هم زمستان زیبایی خاص خودش رو دارد ارتفاع آبشار کرکری بیشتر از ۲۵ متر هست.
ما مسیری از راه رو با ماشین به سمت آبشار حرکت کردیم و نیمی از راه را با پای پیاده رفتیم مسیر پیاده روی بقدری زیبا و بکر بود که نمیتوان بدون تامل حرکت کرد صدای آب رودخانه تا خود آبشار با آرامش خاصی ما را همراهی میکرد وقتی به آبشار رسیدیم صدای بلند ریزش آب وحجم آبی که از بلندی کوه سرازیر بود هیجان خاصی برای ما داشت و دلمون نمیخواست به خونه برگردیم. در زمستان حتما باید با تجهیزات کوه نوردی به این محل سفر کرد به همه دوستان طبیعت دوست دیدن این محل بسیار بکر و زیبا رو توصیه میکنیم.
آدرس:استان اردبیل ـ شهرستان مشگین شهر ـ ۳ کیلومتری روستای ییلاقی قیرخ بولاغ

آبشار کرکری مشگین شهر

 

 

آبشار کرکری مشگین شهر

آبشار کرکری مشگین شهر

منبع: سیری در ایران
نظر شما
کد امنیتی