روستای گنک
روستای گنک
روستای گنگ در یازده کیلومتری شمال شرقی بخش میمند – از توابع شهرستان فیروزآباد- و نودوپنج کیلومتری جنوب ....


موقعیت روستای گنک روی نقشه آب و هوای فیروز آباد
  • توضیحات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر

روستای گنگ در یازده کیلومتری شمال شرقی بخش میمند – از توابع شهرستان فیروزآباد- و نودوپنج کیلومتری جنوب شیراز در استان فارس واقع شده، با قدمتی کهن و مردمی خونگرم و آرام، که با جمعیتی قریب هزار نفر، اکثرا نسبت خویشاوندی دارند.
در غرب روستای گنک، روستای تنگریز ۳km، در شرق روستاهای پرزیتون ۲km و آبگل ۴km ، در جنوب روستای صحراسفید ۳km قرار دارند.
این روستا دارای پتانسیل و زیرساختهای طبیعی-تاریخی و گردشگری بسیاری است، که از همین رو در دور دوم سفرهای استانی دولت نهم، به عنوان منطقه ویژه گردشگری شناخته شد، و با همت وتلاش شوراها و دهیاران محترم _سابق و کنونی_ از آن زمان روند روبه رشد خوبی را در زمینه کارهای سازندگی، احیای فضای سبز، و… شاهد هستیم.
از راههای امرار معاش عامه مردم کشاورزی، باغداری، گلیم بافی و بعضا دامداری است، و از جمله درختان و حبوبات میتوان به این موارد اشاره کرد: گردو، بادام، پسته، پرتغال، زیتون، نخل، لیموترش ولیموشیرین، انگور، انجیر، گل محمدی و نسترن،گندم، جو، عدس، برنج، نخود و… و همانطور که از موارد بالا نیز عیان است، در اینجا بخاطر نوع اقلیم و جغرافیای منطقه، انواع درختان سردسیری و گرمسیری کاشته میشود.
سطح سواد مردم روستا طبق “اطلس اشتغال روستایی شهرستان فیروزآباد” %۹۵ است، مهمتر از آن فرهنگ اصیل ، انساندوستی، و سنت اسلامی، و ولایتی بودن مردم روستاست، و موئید آن، تقدیم هفت شهید دردوران دفاع مقدس است.

روستای گنک

منبع: سیری در ایران
نظر شما
کد امنیتی