روستای زینل آباد
روستای زینل آباد
روستای زینل آباد در بخش ارد شهرستان گراش واقع شده است. از لحاظ موقعیت جغرافیایی از شمال و جنوب و شرق ....


موقعیت روستای زینل آباد روی نقشه آب و هوای گراش
  • توضیحات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر

روستای زینل آباد در بخش ارد شهرستان گراش واقع شده است. از لحاظ موقعیت جغرافیایی از شمال و جنوب و شرق به کوههای بهاش و سه کلات از رشته کوههای زاگرس جنوبی قرار دارد و از غرب به ارد متصل می شود .

در سال ۸۸ را که میتوان یکی از سالهای چالش برانگیز منطقه دانست بخش گراش از لارستان جدا شد و به شهرستان ارتقا یافت به همین موجب روستای زینل آباد هم به دهستان تبدیل شد . جمعیت روستا بر اساس آخرین سرشماری در سال ۸۵ حدود ۵۲۹ نفر می باشد . فاصله ی روستا تا مرکز بخش تقریبا ۱۵ کیلومتر ، تا مرکز شهرستان حدود ۷۰ کیلومتر و مرکز استان حدود ۳۵۰ کیلومتر می باشد .

این روستا دارای اقلیمی خشک با تابستان های گرم و خشک می باشد . به طور کلی این روستا نیز مانند سایر مناطق گرم و خشک تقریبا دارای دو فصل تابستان طولانی و گرم و زمستانی سرد و کوتاه می باشد .

کشاورزی و دامداری پیشه ی اکثر اهالی این روستا است . کم آبی و هوای نامساعد و شوری اراضی ،کشاورزی را با محدودیت هایی روبرو کرده است . به طوری که تعداد زیادی از اهالی روستا به شهرهای دور و نزدیک مهاجرت کرده اند .

بهترین فصل برای زینل آبادی ها فصل بهار است که بسیاری از سبزی های خوردنی و دارویی که از باران رحمت الهی به دست می آید در دشت های سرسبز زینل آباد به وفور یافت می شود . قارچ های خوراکی غیر سمی به نام های محلی ( اکال akal- خیر kheyr – دل dol) که در این فصل از سال در اطراف روستا می روید باعث خوشحالی و مسرت زینل آبادی ها می شود . به خاطر فراوانی این نعمت خدادادی از شهرهای اطراف بخصوص گراش ، فیشور ، ارد و . . . به این روستا می آیند و از آن لذت می برند .

روستای زینل آباد

منبع: سیری در ایران
نظر شما
کد امنیتی