روستای سبتک
روستای سبتک
روستای سبتك یكی از روستاهای كشور ایران واقع در استان كرمان، شهرستان زرند، نزدیك شهر پابدانا می باشد. ....


موقعیت روستای سبتک روی نقشه آب و هوای زرند
  • توضیحات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر

روستای سبتك یكی از روستاهای كشور ایران واقع در استان كرمان، شهرستان زرند، نزدیك شهر پابدانا می باشد. از روستاهای مجاور آن می توان به خانمكان، رشك سفلی و رشك وسطی اشاره كرد. این روستا در منطقه ای كوهستانی و خوش اب و هوا قرار دارد. جمعیت آن تقریبا ۳۰ خانوار ، حدود ۲۰۰ نفر است. این روستا از دو بخش سبتك و ده نو تشكیل شده است.
روستای سبتك در منطقه ای قرار دارد كه به اصطلاح برخی از قدیمی ها به تمامی روستاهای واقع در این منطقه دلاروتا (احتمالا روستاهای واقع در دل رود) گفته می شود. این روستاها شامل خانمكان، سبتك رشك بون(رشك سفلی) رشك میون(رشك وسطی) رشك سر(رشك علیا) بابعبدان، هنگرو(هنجروئیه)می باشند.
در روستاری زیبای سبتك علی رغم خشكسالی های اخیر درختان زیبا و فراوانی وجود دارد. این درختان در دره ایی زیبا و در راهی موسوم به قطاره سبتك واقع شده اند. بیشتر این درختان میوه می باشند كه شامل زردالو، هلو، قیصی، آلبالو، انجیر ، بادام، انگور، گردو، توت، سیب، گلابی و… هستند.
یکی از دیدنی های روستای سبتک منطقه ای زیبا به نام «چنالا »می باشد این منطقه زیبا حدود نیم ساعت از روستا فاصله دارد . وجود درختان چنار سبب شده نام این منطقه را چنالا(چنارا) بگذارند.جنالا آب و هوای بسیار مطبوعی در تابستان ها دارد. این منطقه از پوشش گیاهی بسیار عالی برخوردار است درختان بنه و بادام گوهی در اطراف آن منظره بسیار زیبایی را خلق کرده است.

روستای سبتک

منبع: سیری در ایران
نظر شما
کد امنیتی