روستای ده زرد
روستای ده زرد
روستای ده زرد از شمال با كوه گدار زرد ، از جنوب به جاده كهنوج فاریاب ، از شرق به روستای چاهریگان لورگها ....


موقعیت روستای ده زرد روی نقشه آب و هوای کهنوج
  • توضیحات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر

روستای ده زرد از شمال با كوه گدار زرد ، از جنوب به جاده كهنوج فاریاب ، از شرق به روستای چاهریگان لورگها و از غرب به روستای ده هوت محدود می شود

آب و هوای این روستا تقریباگرم و خشک است و بعلت وجود باغ مركبات دور تا دور این روستاتابستان خنك تری نسبت به روستا های مجاور دارد و زمستان هایی نسبتا معتدل و تا حدودی سرد دارد.

* * * * * * * *

وجود کوه های نسبتا مرتفع دارارتفاع متوسط ۱۸۰۰متر (كلمرز) درشرق ودرشمال همانند دیواری اطراف آن رافراگرفته‌است ار تفاعات این منطقه دنبالهٔ رشته کوه های زاگرس و کوه های پراکنده مرکزی است که از غرب به شرق از ارتفاعات روستا می‌توان،کوه های كلمرز ،گدار زرد،كوه لك و … را نام برد ،كه جدیدا در بخشی از این ارتفاعات معادن کرومیت پیدا شده‌است.

با توجه موقعیت آب و هوایی منطقه زمین‌های ده زرد، بیشتر برای پرورش محصولات کشاورزی، از جمله مرکبات مانند پرتقال ، لیموترش و نارنگی در این روستاو روستا های دیگر تولید می‌شود و در کنار مرکبات، نخل خرما که اکثریت مردم به این شغل توجه خاصی دارند. محصولات زمین مانند خیار، گوجه فرنگی ، هندوانه ، ذرت ،كاهو،سیب زمینی و لوبیا سبز که اکثریت مردم روستا به دلیل حاصل خیز بودن زمین به آن اشتغال دارند.

روستای ده زرد

روستای ده زرد

روستای ده زرد

روستای ده زرد

منبع: سیری در ایران
نظر شما
کد امنیتی