روستای سرسبز مصعبی
روستای سرسبز مصعبی
روستای مصعبی در حدود ۳۰ كیلومتری شمال غربی شهرستان سرایان واقع شده است. راه دسترسی به آن آسفالت می باشد ....


موقعیت روستای سرسبز مصعبی روی نقشه آب و هوای سرایان
  • توضیحات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر

روستای مصعبی در حدود ۳۰ كیلومتری شمال غربی شهرستان سرایان واقع شده است. راه دسترسی به آن آسفالت می باشد و دارای پیچ و خم های خطرناكی است.
در بین راه و در محل دو راهی چرمه به سد شهید پارسای به سدی بزرگ و بسیار زیبا می رسیم كه دارای پهنه آبی وسیع می باشد كه تناسب نام كویر را برهم می زند.
در این بین باغ های بزرگ بادام وجود دارد كه یكی از محصولات عمده منطقه است. زعفران یكی از محصولات مهم دیگر این ناحیه به شمار می رود.
باغ های بزرگ و چشم انداز سرسبز روستای مصعبی به گونه ای است كه چشم هر بیننده ای را خیره می كند و می توان آن را یكی از سرسبزترین و آبادترین روستاهای خراسان جنوبی دانست.
پس از پیمودن چند كیلومتر مسیر داخل رودخانه به كوه های رسوبی سفیدی می رسیم كه به دره »سبز رود« شهرت دارد و یكی از تفرجگاه های مردم این منطقه می باشد.
درختان گردو، آبشارهای كوچك و بزرگ زیبا، پاكی محیط زیست، هوای مطبوع و غنای طبیعی و حیات وحش این منطقه از ویژگی های آن است.
متاسفانه در سال های اخیر با افزایش حضور شكارچیان غیرمجاز به این منطقه، بافت زیست محیطی آن با خطر جدی مواجه شده و بسیاری از گونه های گیاهی و جانوری آن در معرض نابودی قرار دارند.
در صورت اختصاص بودجه و بازسازی این منطقه و ایجاد كمپینگ، نصب نردبان های ثابت و … می توان از دره سبزرود و آبشارهای آن به عنوان یكی از قطب های گردشگری استان بهره برد.
تیم عملیاتی، شناسایی، تحقیقاتی شبكه زیست محیطی خراسان جنوبی برای اولین بار پیمایش كامل دره و آبشارهای سبز رود سرایان را با بكارگیری نیروهای مجرب و دوره دیده و با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات صخره نوردی انجام داد و ۳۰ آبشار كوچك و بزرگ را شناسایی و پشت سر گذاشت.
به دلیل وجود صخره های عظیم و سر به فلك كشیده و نیز آبشارهای بلند و لغزندگی مسیر، پیمایش كامل مسیر فقط توسط افراد فنی و كوهنوردان حرفه ای و با استفاده از تجهیزات فنی و ایمنی ممكن می باشد.

روستای سرسبز مصعبی

 

روستای سرسبز مصعبی

روستای سرسبز مصعبی

منبع: سیری در ایران
نظر شما
کد امنیتی