کورائیم
کورائیم
جمعیت شهر كورائیم طبق سرشماره سال ۸۵ مطابق نامه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به تعداد ۱۰۳۷ نفر می ....


موقعیت کورائیم روی نقشه آب و هوای کورائیم
  • توضیحات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر

جمعیت شهر كورائیم طبق سرشماره سال ۸۵ مطابق نامه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به تعداد ۱۰۳۷ نفر می باشد شهر كورائیم مركز بخش كورائیم بوده كه مطابق تقسیمات كشوری دارای سه دهستان مهماندوست یورتچی غربی می اشد كه به علت كثرت روستاها كه حدود ۷۰ روستا می باشد و پراكندگی آنها امورات دهستان یورتچی غربی از طریق مركز شهرستان نیر می باشد.

كورائیم از توابع شهرستان نیر و استان اردبیل می باشد كه در فاصله ۵۵ كیلو متری مركز شهرستان نیر می باشد و ۳۴ كیلو متری مركز استان قراردارد.

جاده موصولاتی محور اردبیل – كورائیم و جاده كورائیم – نیر می باشد كورائیم ر سال ۲۴/۱۲/۸۳ به دست استاندار وقت اردبیل جناب آقای جواد نگارنده از بخش به شهر تبدیل و شهرداری در آن تاسیس و راه اندازی گردید.

كورائیم دارای آب و هوایی سرد سیری می باشد و مذهب ساكنین آن تشیع می باشد زبان مردم منطقه آذری ( تركی) است و دارای ۲ واحد مسجد می باشد و مراكز باستانی آن بقعه تاریخی شیخ كورائیم در ضلع غربی و تپه تاریخی آن در ضلع شرقی واقع گردیده است كل مساحت كورائیم ( محدوده خدماتی ) ۱۵۰ هكتار است مساحت زیر كشت اراضی ۱۵۰۰ هكتار است و مساحت بافت مسكونی ۱۴.۱۰ هكتار است محصولات كشاورزی گندم ، جو جو، عدس و سیب زمینی می باشد میزان محصولات كه از گندم و جو به دست می آید در حدود ۳۵۰۰ تن می باشد كه ۷۰۰ تن آن به خارج از استان صادر می شود.

۷۰% از ساختمانها در كورائیم با مصالح آهن و شناژ (بتن مسلح) ساخته شده است و ۳۰% از ساختمانها از خشت و گل با سقف چوبی می‌باشد.

ادارت و سازمانهای مستقر در كورائیم به ترتیب – بخشداری كورائیم- شهرداری – پاسگاه انتظامی – حوزه ۲ شهید اشرفی اصفهانی مقاومت بسیج كورائیم- خدمات كشاورزی – نمایندگی آموزش و پرورش – مخابرات – بانك كشاورزی – مركز بهداشت و درمان – دامپزشكی كورائیم – تعاونی روستایی كورائیم – نمایندگی تربیت بدنی – كتابخانه عمومی شهر كورائیم مركز آموزش فنی و حرفه ای كورائیم- شعبه برق كورائیم-نمایندگی شركت گاز-دارالقران-نمایندگی آب و فاضلاب

كورائیم دارای زیر بنای شبكه برق – اب آشامیدنی – و مخابرات و سیستم تلفن همراه – راه موصولاتی آسفالته با مركز استان و شهرستان نیر و مدارس ابتدایی و راهنمایی و دبیرستان و آمادگی می باشد.

كورائیم دارای رودخانه قوریچای در ضلع شرقی می باشد محدوده جغرافیایی كورائیم در طول جغرافیایی ۲۱/۳۰/۴۸ و عرض جغرفیایی ۴۱/۵۷/۳۷ واقع گردیده شغل اهالی غالباً كشاورزی ،دامداری و باغداری و واحدهای كوچك كارگاهی و اصناف و پیشه وران می باشد معشیت اهالی از كشاورزی ع دمداری و امپروری ، باغداری و اصناف و پیشه وران و نهادهای موجود می باشد .

صنایع دستی كورائیم كه از گذشته رایج بوده فرش بافی ، گلیم بافی و جاجیم بافی است و میزان گشت كورائیم ۱۱۵۲ هكتار است كه سالانه ۵۷۶ هكتار كشت می شود میزان برداشت محصول به طور میانگین ۱۵۰۰ كیلو گرم در هكتار است نوع دام گاو- گاومیش گوسفند و بز می باشد فاصله نزدیكترین روستا ۵ كیلومتر و دور ترین روستا ۲۷ كیلومتر است و همسایگان شهری این منطقه عبارتند از شمال غربی با شهرستان نیر و در ضلع شرق با شهر هیر و از شمال با مركز استان و از جنوب با شهر كیوی همسایه می باشد.

کورائیم

کورائیم

کورائیم

کورائیم

منبع: سیری در ایران
نظر شما
کد امنیتی