گلدشت
گلدشت
شهر گلدشت از توابع استان اصفهان و شهرستان نجف آباد می باشد که یکی از محورهای مهم استان و کشور محسوب می ....


موقعیت گلدشت روی نقشه آب و هوای گل دشت
  • توضیحات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر

شهر گلدشت از توابع استان اصفهان و شهرستان نجف آباد می باشد که یکی از محورهای مهم استان و کشور محسوب می شود و محور اصلی ارتباطی جاده ترانزیت اصفهاننجف آباد است که بخش مهمی از سفرهای مرکز کشور با استان خوزستان از طریق همین جاده ترانزیتی انجام می پذیرد . گلدشت در فاصله ۱۵ کیلومتری از مرکز استان و شش کیلومتری شهرستان نجف آباد قرار دارد.

نام گلدشت قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران قلعه شاه بوده که بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران (شهرک امام) و در آبانماه سال ۱۳۷۱ با الحاق روستای قلعه سفید و تاسیس شهرداری نام آن به گلدشت تغییر پیدا کرد. شهر گلدشت نظر به استعداد مهاجرپذیری بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران رشد جمعیت قابل ملاحظه ای نمود و طبق آخرین آمار جمعیتی نفوس و مسکن بالغ بر ۲۸ هزار نفر برآورد گردیده ، مذهب مردم این شهر مسلمان و شیعه می باشد ، زبان آنها فارسی است.

شهر گلدشت از سه محله تشکیل شد که محله اول محله مرکزی که اکثر ساکنین این محله بومی شهر میباشند و محله دوم بلوار ابوذر که بیشترین ساکنین انی محل را مهاجرین لر و ترک و محله سوم بومیان روستای قلعه سفید میباشند.

شغل اکثر ساکنین شهر و بومیان کشاورزی و دامداری است و شغل اکثر مهاجرین و بومیان کارگری و کارمندی در کارگاهها و کارخانجات شهر گلدشت می باشد، نظر به اینکه یکی از علتهای مهاجر پذیری شهر گلدشت وسعت آن و همچنین داشتن کارگاه و کارخانه های کوچک و بزرگ می باشد از جمله کارخانه های موجود و مشغول بکار در شهر۱-کارخانه کاشی اصفهان ۲-کارخانه کاشی نیلو ۳-کارخانه میهن باف ۴-کارخانه نشاسته سازی آردینه و…

ضمنا شهر گلدشت از دیر باز دارای باغات و باغچه های زیبا و سرسبز بوده اند و از طرفی به منطقه ویلایی هم تبدیل شده ، چنانچه اکثر سرمایه داران شهرستانهای اطراف و بازاریان مرکز استان قطعه ای باغ خریداری و بعنوان ویلا جهت گذراندن تعطیلات آخر هفته به اتفاق خانواده، اقوام و دوستان … مورد استفاده قرار میدهند.

باغات گلدشت دارای میوه های فصلی از قبیل ، آلبالو، گیلاس ، زردآلو، به، توت و هلو سبز و قرمز می باشد که هلوی آن در کشور حرف اول را می زند و در تمام نقاط ایران به هلوی قلعه شاهی مشهور است .

گلدشت

گلدشت

منبع: سیری در ایران
نظر شما
کد امنیتی