صباشهر
صباشهر
صباشهر واقع در جنوب شهرستان شهریار و در جنوب غربی استان تهران قرار گرفته است . ارتفاع آن از سطح دریا ....


موقعیت صباشهر روی نقشه آب و هوای صباشهر
  • توضیحات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر

صباشهر واقع در جنوب شهرستان شهریار و در جنوب غربی استان تهران قرار گرفته است . ارتفاع آن از سطح دریا حدود ۱۱۰۰ متر و فاصله آن تا تهران از طریق جاده تهران-ساوه حدود ۲۰ كیلومتر می باشد و همچنین در فاصله ۱۲ كیلومتری جنوب شهریار و در غرب جاده اصلی شهریار-رباط كریم قراردارد .

صباشهر یكی از ۷ شهر شهرستان شهریار است كه در بهمن ماه سال ۱۳۷۶ از پیوستن پنج آبادی قاسم آباد ، قندیشاد، صحرا خرك ، كبودین و حسن آباد با تصویب هیئت وزیران به عنوان شهر معرفی و دارای شهرداری شده و بر اساس طرح هادی مصوب شهر در سال ۱۳۸۵ سكونتگاههای ویره و محمدآباد و شهرك مصطفی خمینی واقع در شمال شهر به محدوده این شهر اضافه شدند.

تاریخ و فرهنگ شهر:

صباشهر منور است به وجود بارگاه حضرت امامزاده عبداله (ع) در محله قاسم آباد و امازاده بی بی فرخنده خاتون (س) در محله ویره و با توجه به سكونت مردمی متدین انقلابی با اهدا بیش از ۶۰ شهید و با درخواست مردمی صباشهر به نام شهر سردار شهید محمدمهدی تاجیك نامكذاری گردیده است. و با پیگیری و تلاش مجدانه شهروندان و اعضای محترم شورای اسلامی شهر بحمداله از سال ۱۳۸۷ همزمان با سالروز میلاد كریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه علیهماالسلام ستاد برگزاری اقامه نماز جمعه تشكیل و همه هفته با حضور امت خداجو و مسئولین محترم این فریضه عبادی سیاسی برگزار میگردد كه نشان از بلوغ سیاسی شهر می باشد.

صباشهر

صباشهر

منبع: سیری در ایران
نظر شما
کد امنیتی