شهر کامفیروز
شهر کامفیروز
کامْفیروز شهری است که در بخش کامفیروز شهرستان مرودشت، استان فارس قرار دارد. شهر کامفیروز ۲۷۲۹ نقر جمعیت ....


موقعیت شهر کامفیروز روی نقشه آب و هوای کامفیروز
  • توضیحات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر

کامْفیروز شهری است که در بخش کامفیروز شهرستان مرودشت، استان فارس قرار دارد. شهر کامفیروز ۲۷۲۹ نقر جمعیت داردو مرکز بخش کامفیروز است بخش کامفیروز ۲۵۰۰۰ نفر جمعیت دارد. کامفیروز در ۸۰ کیلومتری شهر شیرازواقع است. محصول اصلی آن برنج است و در کنار آن محصولاتی از جمله گندم و جو و سایر غلات کشت می‌شود. در سال۸۹ بخش کر معروف به بخش کامفیروز شمالی از بخش کامفیروز انتزاع گردید.این بخش به بخش کامفیروز شمالی نیز معروف است.

پیشینه

آنندراج در توصیف این شهر می‌نویسد: نام شهری بوده به فارس از ابنیهٔ فیروز جد انوشیروان چون سال‌ها باران نمی‌آمد و او به دعای باران رفته در آن سرزمین باران ببارید و کام او برآمد آنجا شهری ساخته و کام‌فیروز نام نهاد. کام فیروز ناحیتی است بر کنار بیشهٔ عظیم که درختان بلوط و بید و زعرور بسیار دارد و آن بیشه معدن شیران شرزه‌است و هوای آن سردسیر نزدیک به اعتدال است و آب آن خوشگوار و از رود است.

دیدنی‌ها

بهشت گمشده که از مناظر طبیعی و بی نظیر استان فارس می‌باشد در این منطقه و در حوالی روستای منگان و مهجن آباد قرار دارد، کناره‌های سد درودزن که در اراضی این منطقه قرار گرفته و نیز آبشار «آب روا» که در ورودی کامفیروز از سمت شیراز قرار دارد از دیدنی‌های منطقه هستند. علاوه بر این کامفیروز در یک جلگه وسیع واقع شده‌است که اطراف آن را رشته کوه‌ها و دامنه‌های پوشیده از درختان بلوط فراگرفته و دارای چشمه‌های جوشان فراوان است.

شهر کامفیروز

شهر کامفیروز

شهر کامفیروز

شهر کامفیروز

منبع: سیری در ایران
نظر شما
کد امنیتی