شهر کاج
شهر کاج
کاج یکی از شهرهای بخش اردل و در ۱۵ کیلومتری مرکز این شهرستان و در ۷۵ کیلومتری مرکز استان واقع شده است ....


موقعیت شهر کاج روی نقشه آب و هوای کاج
  • توضیحات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر

کاج یکی از شهرهای بخش اردل و در ۱۵ کیلومتری مرکز این شهرستان و در ۷۵ کیلومتری مرکز استان واقع شده است و با توجه به قابلیتهای بسیار زیادی که دارد در تاریخ ۱۳۹۲/۱/۶ به شهر ارتقاء یافته است. شهر کاج از نظر موقعیت جغرافیایی در دامنه کوه زیبای سالداران و در حاشیه رود خروشان کاج که از سرچشمه های کوهرنگ سرازیر میشود و به رودخانه کارون میریزد، واقع شده که دارای طبیعت منحصر به فرد و زیبایی است. ازجمله مکانهای زیارتی این شهر پیر حاجت، شاه ولی، پیر بلوطک، مادر سلیمان، شاه چراغ و پیر ارزنک بوده که در نقاط زیبای دامنه کوه های اطراف شهر و در حاشیه رودخانه واقع شده اند و مردم به واسطه علائق و اعتقادات مذهبی، در این اماکن نذر و نیاز و یا مراسم مذهبی خود را به جای می آورند. از نقاط تفریحی شهر، چم کاج، باغ نسه، چشمه کاج، گلال، بیشه و پارک ساحلی قو که در حاشیه رودخانه در سال ۱۳۹۲ توسط شهرداری احداث شده، میباشد که این پارک به دلیل طبیعت باصفا، توجه گردش گران زیادی را به خود جلب کرده است.

آب وهوای شهر کاج به دلیل طبیعت اطراف، نزدیکی به رودخانه پائین شهر وعدم وجود دود ودم ،بسیار طبیعی وپاک میباشد
یکی ازبهترین آداب ورسوم این شهرحضور همه مردم در مراسمات شادی وشیون میباشد درمراسمات شادی خود از ساز ودهل ولباس سنتی بختیاری استفاده میکنند
درکوههای اطراف آن پرندگان وجانوران شکاری وغیر شکاری زیادی وجود دارداز جمله کبک-گوزن-خرس و…..همچنین در رودخانه پائین شهرماهی زیادی صید میشود.
شغل بیشتر مردم کاج کشاورزی ودامداری میباشد.

شهر کاج

منبع: سیری در ایران
نظر شما
کد امنیتی