شهر ماژین
شهر ماژین
شهر ماژین شهری کوچک از توابع شهرستان دره شهر استان ایلام است. آب و هوای نسبتا گرم اما دلپذیری دارد. طبیعت ....


موقعیت شهر ماژین روی نقشه آب و هوای ماژین
  • توضیحات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر

شهر ماژین شهری کوچک از توابع شهرستان دره شهر استان ایلام است. آب و هوای نسبتا گرم اما دلپذیری دارد. طبیعت زیبای کوهستان ها و پدیده های طبیعی آن هر تازه واردی را متحیر میکند.
این شهر کوچک از محروم ترین نقاط کشور است و در جنوب شرقی استان ایلام، ۳۰ کیلومتری جاده پلدختر-اندیمشک واقع شده است. در این شهر حتی راه و جاده دسترسی به مرکز استان نیز وجود ندارد و تمام عبور و مرور از مسیر های ارتباطی شهر پلدختر لرستان انجام میشود.

مردم این ناحیه همگی به زبان لری بالاگریوه یکی از اصیل ترین گویش های لری صحبت میکنند. (البته در برخی روستاها نیز گویش دیگری به کار میرود که به گویش های فارسی شده ی خرم آبادی شبیه است و به اشتباه گویش بیرانوندی نامیده می شود حال آنکه همگان می دانند که ایل بزرگ بیرانوند در تمام لرستان به زبان لکی تکلم می کنند) مردمان این شهر همواره از سوی مسئولین مورد بی مهری قرار گرفته اند و وضع فجیع اشتغال در این شهر، گواه این مدعی است.

سادگی ، قناعت ، صبر ، شجاعت و صمیمیت مردم ساکن در شهر ماژین و روستاهای اطراف آن مثال زدنی است. مردم ماژین هیچگاه صحنه را ترک نکرده و همیشه پایبند به ارزش های والای نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و هستند این را با گریزی کوتاه به تعداد شهیدان و رزمندگان این دیار می توان فهمید.

شهر ماژین

شهر ماژین

منبع: سیری در ایران
نظر شما
کد امنیتی