شهر منصوریه
شهر منصوریه
شهر منصوریه در۵کیلومتری شمال شرقی بهبهان ازتوابع استان خوزستان به فاصله ۴کیلومتری رودخانه مارون وکارخانه ....


موقعیت شهر منصوریه روی نقشه آب و هوای منصوریه
  • توضیحات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر

شهر منصوریه در۵کیلومتری شمال شرقی بهبهان ازتوابع استان خوزستان به فاصله ۴کیلومتری رودخانه مارون وکارخانه سیمان واقع گردیده. جمعیت منصوریه بالغ بر۶۵۰۰ نفرمیباشد. منصوریه دارای دودبیرستان دخترانه وپسرانه .یک کتابخانه.آموزشگاه فنی حرفه ای.آبرسانی.مخابرات.واحددفع بهداشتی زباله.آتش نشانی.مدرسه ابتدایی وراهنمایی پسرانه ودخترانه.آسفالت معابر.دوباب مسجدبزرگ.سیستم گازرسانی.خانه بهداشت ودرمانگاه .پاسگاه انتظامی.تعاونی مصرف روستایی.سه باب نانوایی.بانک ملی. و….میباشد.گویش مردم منصوریه فارسی به قول قدما(گندم زبان )است.مردم بهبهان ودیگربخشهای تابعه گویشی متفاوت دارند اما همه زبان همدیگررا به راحتی می فهمند. منبع درآمدمردم منصوریه کشاورزی.باغداری.دامپروری.فعالیت صنعتی درشرکت سیمان ودیگرشرکتهاواشتغال درادارات است .تعدادزیادی هم جوان بیکاردارد. منصوریه به روایت مورخین (داخلی و خارجی)وبراساس آثاربجای مانده ازدوره ساسانی برویرانه های شهرباستانی ارجان بنا شده است.

شهرمنصوریه از توابع بخش مرکزی شهرستان بهبهان، استان خوزستان ،در موقعیت ۱۷و۳۰ عرض و ۵۸و۵۰ طول جغرافیایی قرار دارد.به عبارت دیگر در موقعیت ریاضی در شرایط شرایط مرکزی جغرافیایی ۵۰ درجه و ۱۶ دقیقه شمالی و عرض ۳۰ درجه و ۲۵ دقیقه قرار دارد.

منصوریه در پنج کیلومتری شمال شرقی بهبهان و از شمال به کوههای خاییز و تنگ تکاب و از طرف شرق و غرب به دشت وسیعی از صحرای همین منطقه و از جنوب به شهرستان بهبهان محصور می شود.

اما تعریف دیگری از موقعیت جغرافیایی این منطقه که از طرف مهندسین آگاه به امور زراعت و کشاورزی به دست آمده است چنین بیان شده است که:

شهر منصوریه از توابع شهرستان بهبهان می باشد که از شمال به رشته کوههای زاگرس و رودخانه ی مارون و ازجنوب به شهرستان بهبهان و از شرق به روستای علمدار و از مغرب به روستای خارستان قرار دارد.

شهر منصوریه

شهر منصوریه

منبع: سیری در ایران
نظر شما
کد امنیتی