شهر یونسی
شهر یونسی
شهر یونسی در استان خراسان رضوی و در طول ۵۸/۲۶ درجه و عرض ۴۸/۳۴ درجه جغرافیایی واقع گردیده و ارتفاع این ....


موقعیت شهر یونسی روی نقشه آب و هوای یونسی
  • توضیحات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر

شهر یونسی در استان خراسان رضوی و در طول ۵۸/۲۶ درجه و عرض ۴۸/۳۴ درجه جغرافیایی واقع گردیده و ارتفاع این شهر از سطح دریای آزاد ۱۰۹۸ متر است.

شهر بر روی زمین هموار واقع شده است و شیب عمومی شهر در خیابان اصلی آن ۰۲/۰ درصد از شرق به غرب است. در این شهر در اسفندماه سال ۱۳۸۳ شهرداری تأسیس گردید و مركز بخش یونسی از شهرستان بجستان می‌باشد.

یونسی با وسعت محدوده خدماتی ۱۵۰ هکتار از شمال به كاشمر و سردق، از شرق به تربت‌حیدریه و فیض‌آباد، از جنوب به شهرستان گناباد، بجستان و فردوس و از غرب نیز به سردق و فردوس محدود است. یونسی در فاصله ۱۰۵۰ كیلومتری تهران، ۲۶۰ كیلومتری مشهد، ۴۱ كیلومتری بخش بجستان، ۴۳ كیلومتری شهر فیض‌آباد و ۵۰ كیلومتری مركز شهرستان گناباد قرار دارد. دارای ۳۶ آبادی با سكنه است. بر اساس اطلاعات اخذ شده از خانه بهداشت در سال ۱۳۹۰ جمعیت شهر۳۶۷۱ نفر می باشد .

پایه اقتصادی شهر بر كشاورزی و دامداری استوار است و صنایع در یونسی به صورت صنایع دستی می‌باشد كه خانواده‌ها در كنار كشاورزی و دامداری به آن می‌پردازند. علاوه بر این تعدادی معدن نیز در اطراف یونسی فعال هستند مانند معدن سنگ مرمر و سنگ آهك در كوههای جنوبی یونسی، گچ خاكی در شمال‌شرقی یونسی و نمك آبی كالشور در شمال یونسی كه تعدادی از افراد را به خود مشغول كرده است.

شهر یونسی دارای روستای تحت پوشش نمی‌باشد، ولی اهالی روستای مرندیز در فاصله هفت كیلومتری از شهر گاهاً از خدمات شهری یونسی بهره‌مند می‌شود.

شهر یونسی

شهر یونسی

شهر یونسی

منبع: سیری در ایران
نظر شما
کد امنیتی