تنگ دار
تنگ دار
اگر از روزهای گرم تابستان خسته شده‌اید، اگر دنبال یک مکان مهیج و بکر می‌گردید، اگر هوس آب‌بازی کرده‌اید، ....


موقعیت تنگ دار روی نقشه آب و هوای نوشهر
  • توضیحات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر

اگر از روزهای گرم تابستان خسته شده‌اید، اگر دنبال یک مکان مهیج و بکر می‌گردید، اگر هوس آب‌بازی کرده‌اید، ما به شما رودخانه نوردی در تنگ دار را به شما پیشنهاد می‌کنیم.
برای آنکه سفرهایی مانند تنگ رغز، تنگ دار، تنگ رازیانه و… را بهتر درک کنیم، باید اول توضیحی از تنگ ارائه دهیم.
تنگ دره‌ای است که بیش‌ازاندازه‌ی طبیعی ژرف و باریک باشد. دیواره‌های تنگ اغلب قائم و فوق‌العاده پرشیب است. در سوی دیگر تنگه باریکه‌ای از آب که دو دریای مجاور را به‌طور طبیعی به یکدیگر متصل سازد. به این عارضه باب نیز گفته می‌شود. در ادبیات رایج تفاوتی بین تنگ و تنگه نیست درصورتی‌که این دو واژه تفاوتی اساسی دارند.
هنوز مشخص نیست که اسم تنگ دار از کجا آمده است اما می‌توان حدس زد که وجه‌تسمیه آن، دار و درخت‌های فراوان اطراف تنگ است.
از همان ابتدا می‌توانید پا در آب خنک رودخانه تنگ دار بگذارید. خلاف جهت آب را که بالا می‌روید مناظر زیبایی در جلویتان ظاهر می‌شود. صخره‌های پوشیده از خزه و پرسیاوشان منظره بی‌نظیری را برایتان ساخته است. عمق آب در هر قدمتان متغیر است. هنگامی‌که آب تا زانوی شما است، بازهم باید مراقب باشید، زیرا ممکن است در قدم بعدی تا گردنتان در آب فرو برود. راهتان را که ادامه می‌دهید، به حوضچه‌هایی می‌رسید که می‌توانید از روی صخره‌ها در آن شیرجه بزنید و گرمای شهر را با خنکی آب عوض کنید.

آدرس :مازندران – نوشهر خروچی چالوس به نوشهر، روستای کشکسرا

نکات مهم:

هنگام شیرجه زدن، مراقب باشید که در حوضچه آب تخته‌سنگ نباشد.
بااینکه اگر شنا بلد نباشید هم می‌توانید به این سفر بروید، اما بلد بودن شنا به شما اعتمادبه‌نفس داده و لذت سفرتان را دوچندان خواهد کرد.

تنگ دار

تنگ دار

تنگ دار

منبع: سیری در ایران
نظر شما
کد امنیتی