بندپی
بندپی
بندپی استان مازندران با دارا بودن سه نوع آب و هوای کوهستانی ، کوهپایه ای و جلگه ای و همچنین توانایی های ....


موقعیت بندپی روی نقشه آب و هوای بابل
  • توضیحات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر

بندپی استان مازندران با دارا بودن سه نوع آب و هوای کوهستانی ، کوهپایه ای و جلگه ای و همچنین توانایی های زیادی در زمینه ی منابع طبیعی و نیروی انسانی وجاذبه های گردشگری طبیعی وانسانی (تاریخی،مذهبی،اكوتوریسم و…) جا برای سرمایه گذاری های خصوصی و دولتی را دارا می باشد.
بخش بندپی از توابع شهرستان بابل استان مازندران محسوب می شوند که در جنوب شهرستان واقع شده و دارای جاذبه های طبیعی و گردشگری بسیاری است که عموما بیشتر آنها ناشناخته هستند.

چنانچه در تعطیلات امسال خود تصمیم گرفتید سری به این منطقه ناشناخته بزنید با این پست از سایت بندپی همراه باشید تا بتوانیم مکان های مناسبی را برای شما معرفی نموده تا بتوانید تعطیلات خوب و لذت بخشی را برای خود داشته باشید. در ادامه جاذبه های گردشگری بندپی استان مازندران به همراه عکس برای شما گردآوری شده است که می توانید مشاهده کنید.

* جاذبه های طبیعی :
چشمه آب گرم معدنی ازرو : ( آب گرم معدنی ازرو در فاصله ای حدود ۴۵ کیلومتری جنوب شهر بابل و فاصلهء ۲۵ کیلومتر از شهر گلیا (مرکز بخش بندپی شرقی) در روستای آری واقع شده و بخاطر دارا بودن شرایط زیبای محیطی هر ساله مسافران زیادی را به سمت خود می کشاند. این آب معدنی فیروزه ای رنگ که از دل زمین می جوشد استخری را به وجود آورده و زیبایی خاص دارد که شاید در کمتر منطقه ای به چشم بخورد. برای رفتن به این منطقه باید از مسیر جنوب شهر گلوگاه (جاده فیروزجاه) حدود ۲۰ کیلومتر را طی کنید. به سه راهی می رسید که یکی به طور مستقیم به روستای فیروزجاه می رود و دیگری شما را به سمت چپ رهنمون می شود. در ادامهء این مسیر به روستای آری (آره) می رسید و بعد از طی شدن چند کیلومتر؛ تابلوهای اطلاع رسانی شما را به سمت چشمه آب گرم معدنی ازرو راهنمایی می کنند. )

چشمه آب گرم معدنی ازرو – جاذبه های گردشگری بندپی استان مازندران
سد شیـاده : ( سد شیاده در روستای شیاده واقع شده و با طبیعت زیبایی که دارد مکان مناسبی برای تفریح و گذراندن تعطیلات است. این منطقه زیبا و دیدنی در حدود ۳۲ کیلومتری جنوب غربی بابل در روستای شیاده بخش بندپی غربی واقع شده و علاوه بر ایام عید نوروز و تابستان؛ در روزهای دیگر نیز شاهد حضور جمع زیادی از خانواده هاست.

سقاخانه شیاده و پوشش گیاهی و جنگل های زیبایی که در کناره های سد شیاده وجود دارند، ورود و بازدید گردشگران و مسافران را نیز چند برابر کرده است.

مسیر سد شیاده که در پشت روستای شیاده در دل مناطق جنگلی واقع است از طریق جاده خشرودپی به گلوگاه بندپی با یک مسیر فرعی به سد منتهی می شود. )
روستای ییلاقی فیلبند ( فِل بَن ) : فیلبند ( با نام بومی فِل بَن ) یكی از مرتفع ترین روستاهای ییلاقی استان مازندران است كه در بخش بندپی غربی از توابع جنوب بابل در بخش بندپی غربی (روستای دیوا) واقع شده است. برای رسیدن به فیلبند، می‌توانید مسیر ۲۵ كیلومتری آمل ـ هراز را انتخاب كنید كه پس از گذشتن از روستای سنگچال‌ به فیلبند می‌ رسید.

جاذبه های گردشگری بندپی – روستای ییلاقی فیلبند
منطقه زیبای شورکَش : این منطقه از روستای گاوزن محله تا اردوگاه روستای شورکش و در کنار رودخانه سجرو قرار دارد که مکان بسیار مناسبی برای تعطیلات نوروزی می باشد. مسیر رسیدن به این نقطه در مسیر جاده فیروزجاه و بعد از گذر از رودخانه سجرو، پل سماکوش محله و آستانه امامزاده جعفر (ع) است.

منطقهء زیبای شورکش
چشمه آب شیرین خجـرو و رودخانه خجرو : ( در حدود روستاهای سرجی کلا و لمسوکلا بخش بندپی شرقی استان مازندران قرار دارد و بخاطر حضور کمتر مسافران طبیعت دست نخورده و بسیار زیبایی دارد. | مسیر : )

چشمه های آب شیرین خجرو
شالیزارهای منطقه فیروزجاه : ( نمائی از شالیزارهای زیبای روستای فیروزجاه در کنار رودخانه سجرو – برای رفتن به این منطقه باید فاصله ای حدود ۲۵ کیلومتر به سمت جنوب شهر گلوگاه را بپیمایید. )

شالیزارهای منطقهء فیروزجاه

آبشار درازکش : آبشارهای درازکش با طبیعت چشم نواز و بسیار دیدنی در دل جنگل روستای درازکش فضای مناسبی را برای گذران ایام تعطیلات به وجود آورده است.
برای رفتن به این منطقه زیبا باید از بابل به سمت بندپی شرقی حدود ۲۵ کیلومتر را طی کرده بعد از رسیدن به شهر گلوگاه (مرکز بندپی شرقی) از سمت چپ خیابان از طریق پل احداثی به سمت منطقه فیروزجاه یا جاده موسوم به شیخ موسی ۶ الی ۷ کیلومتر را طی کنید.
پس از رسیدن به یک سه راهی که تابلوی “به طرف روستای درازکش” روی آن نوشته شده است به سمت چپ رفته و ادامه مسیر دهید.
بعد از ورود به روستا باید حدود چند کیلومتر را طی کنید که در ادامه مسیر بعد از مسجد روستا به جاده خاکی برخورد می کنید؛ بعد از طی این مسیر خاکی که در ادامه به تابلوی “به طرف آبشار” می خورد، باید مسیر جنگلی را به طول ۳۰۰ متر پیاده طی کنید تا به آبشارها برسید. )

آبشار درازکش

روستای دیــوا : ( روستایی با بافت سنتی و قدیمی همراه با مردمانی مهربان که چند عدد از خانه های روستا در میراث فرهنگی ایران به ثبت ملی رسیده است. | بندپی غربی )

روستای دیوا
منطقه زیبای سیاه پل : ( در فاصله ۲۷ کیلومتری شهر گلوگاه بندپی شرقی که ارتفاع آن از سطح دریا ۱۷۵۰ متر می باشد. )

منطقه زیبای سیاه پل
آبشار شیخ موسی : در فاصله ۴۵ کیلومتری شهر گلوگاه و در روستای ییلاق شیخ موسی واقع است.

آبشار شیخ موسی
جاذبه های مذهبی : امام زاده عباس(ع) ، امام زاده ابوالحسن (ع) گنج كلا ، شاهزاده رضا(ع) ، امام زاده عبدالله(ع) و حاجی شیخ موسی ، سیدنظام الدین (ع) پادشاامیر ، امام زاده جعفرسماكوش (ع)، امام زاده محمد(ع)خواجه كلا ، تکیه روستای ییلاقی فیلبند بندپی غربی

آستانه حضرت امامزاده عبدالله و حاج شیخ موسی : معروفترین روستای ییلاقی بندپی شرقی با طبیعتی زیبا در فاصله ۴۵ کیلومتری جنوب شهر گلوگاه )

آستانه حضرت امامزاده عبدالله و حاج شیخ موسی
سقاخانه روستای شیـاده : ( روستای شیاده بندپی غربی با طبیعتی زیبا و مناظر چشمگیر در ایام تعطیلات پذیرای مهمانان می باشد. )

سقاخانه روستای شیـاده
امام زاده جعفر سماکوش محله : ( در فاصله ۲۲ کیلومتری جنوب شهر گلوگاه بندپی و در روستای سماکوش محله قرار دارد که دارای امکانات اقامتی نظیر زائرسرا و نمازخانه می باشد. )

امام زاده جعفر سماکوش محله
جاذبه های تاریخی : قلعه ی فیروزجاه (تخت فریدون) ، تپه های باستانی و قبرهای گبری (زرتشتی) ، حمام های قدیمی و …

قلعه ی فیروزجاه ( تخت فریدون ) : ( در روستای لمسوکلا بندپی شرقی قرار دارد که به علت کنده کاری های زیاد توسط برخی افراد سودجو به حال و روز بدی دچار شده و اگر به همین حال رها شود ، یکی از سندهای تاریخی قدمت منطقه بندپی از بین خواهد رفت. | لازم به ذکر است که مسیر دسترسی به این اثر تاریخی بسیار مشکل است و بدون داشتن راهنمای کوهنوردی یا راهنمای محلی به هیچ وجه اقدام به رفتن به این منطقه نکنید.

قلعه ی فیروزجاه ( تخت فریدون )
کاروانسراهای مسیر جاده قدیم بندپی شرقی به لذیر فیروزکوه : ( در روستاهای ییلاقی بندپی شرقی و در فاصله حدود ۶۰ الی ۷۰ کیللومتری از مرکز بخش بندپی قرار دارند. )

کاروانسراهای مسیر جاده قدیم بندپی شرقی به لذیر فیروزکوه
حمام قدیمی روستای آب بندان بندپی شرقی : ( در روستاهای ییلاقی آب بندان بندپی شرقی قرار دارد. )

حمام قدیمی روستای آب بندان بندپی شرقی
حمام قدیمی روستای چلیاسر : ( در فاصله حدود ۴۷ کیلومتری از مرکز بخش بندپی شرقی و در روستای چلیاسر بعد از روستای شیخ موسی و لهه و شالینگچال قرار دارد.

منابع : ویکی پدیا , سایت بندپی

بندپی

بندپی

بندپی

بندپی

منبع: سیری در ایران
نظر شما
کد امنیتی