پایانه های سفر تبریز
پایانه های سفر تبریز
فرودگاه تبریز فرودگاه بین‌المللی تبریز که با نام “فرودگاه شهید مدنی” نیز شناخته می‌شود، بزرگ‌ترین فرودگاه ....


موقعیت پایانه های سفر تبریز روی نقشه آب و هوای تبریز
  • توضیحات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر

فرودگاه تبریز

فرودگاه بین‌المللی تبریز که با نام “فرودگاه شهید مدنی” نیز شناخته می‌شود، بزرگ‌ترین فرودگاه در شمال غرب ایران و سومین فرودگاه کشور از نظر حجم مسافر (پس از تهران و مشهد) می‌باشد.

این فرودگاه در شمال غربی شهر زیبای تبریز واقع شده، از یک سو به پایگاه دوم شکاری و از سوی دیگر به پلیس راه تبریز- مرند مشرف است.

فرودگاه شهید مدنی تبریز یکی از چهار فرودگاه “Open Sky” (آسمان باز) کشور بوده و به جهت واقع شدن در مرز و کریدور هوایی ایران به اروپا و آسیای میانه، از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد.
در فرودگاه بین‌المللی تبریز عملیات هوایی به صورت ۲۴ ساعته در حال انجام است. پروازهای داخلی فرودگاه تبریز به صورت روزانه و هفتگی بوده و شامل پروازهایی به مقصد تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، اهواز، بندرعباس، ماهشهر، کیش و عسلویه می‌باشد. پروازهای خارجی از این فرودگاه به شهرهای استانبول، دوبی، ارزروم، دمشق، بغداد، مدینه، جده، غازی عینتاب (در جنوب شرقی ترکیه)، باکو، نجف، تفلیس و وان صورت می‌گیرد. در ایام نوروز و تعطیلات تابستان نیز پروازهایی به مقصد ازمیر، آنتالیا، بدروم، آدانا، تفلیس، موناستیر (در تونس) از فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی انجام می‌پذیرد.
فرودگاه شهید مدنی تبریز مجهز به تسهیلات گمرک، قرنطینه، رستوران و سالن غذاخوری و سالن VIP برای مهمانان مخصوص می‌باشد. همچنین در این محل غرفه‌هایی جهت تهیه و خرید سوغات شامل صنایع دستی، مواد غذایی، خشکبار، عسل، پنیر، شیرینی، بدلیجات، نقره، تابلوهای طلاکاری شده و غرفه‌هایی همچون صرافی، کتابفروشی و محصولات فرهنگی، نمایندگی بیمه ایران و … استقرار یافته است. در ترمینال حجاج نیز غرفه‌های لباس، پارچه و محصولات فرهنگی حج و زیارت دایر می‌باشند.

دسترسی به فرودگاه بین‌المللی شهر تبریز از طریق بلوار آذربایجان (جنوب به شمال) و اتوبان (بزرگراه) پاسداران (شرق به غرب) امکان‌پذیر می‌باشد.

در راستای حمل و نقل مسافران و مراجعین از فرودگاه به شهر و بالعکس، اتوبوس‌های شهری سازمان اتوبوسرانی شهرداری تبریز به صورت مستمر از داخل فرودگاه به مقصد بازار تبریز (راسته کوچه) و بالعکس فعال می‌باشند. خدمات تاکسیرانی فرودگاه توسط تاکسیرانی فرودگاه وابسته به سازمان تاکسیرانی شهرداری تبریز صورت می‌گیرد. دفتر و محل استقرار در خروجی ترمینال داخلی بوده و به صورت شبانه‌روزی به ارائه سرویس می‌پردازد.

لازم به ذکر است فرودگاه بین‌المللی شهر تبریز دارای یک فرودگاه اقماری به نام فرودگاه سهند می‌باشد.

پایانه های سفر تبریز

راه آهن تبریز

ایستگاه راه‌آهن تبریز در سال ۱۲۹۵ خورشیدی با بهره‌برداری از محور تبریز-جلفا به‌طول ۱۴۹ کیلومتر در شنب غازان افتتاح شد و پس از آن در سال ۱۳۳۷ خورشیدی محور تبریز-تهران به‌طول ۷۴۸ کیلومتر به بهره‌برداری رسید.

طراح این ایستگاه معمار فرانسوی فرناند پویون می‌باشد. از ویژگی‌های برجستهٔ ایستگاه راه‌آهن تبریز می‌توان به حمل و نقل بین‌المللی کالا به ترکیه و اروپا از طریق محور تبریز-رازی، حمل و نقل بین‌المللی کالا به جمهوری خودمختار نخجوان از طریق محور تبریز-جلفا و تنها خط برقی راه‌آهن در ایران (خط برقی تبریز-جلفا) اشاره کرد.

طراح ساختمان جدید این ایستگاه حیدر غیایی بوده است.

آدرس راه آهن تبریز : انتهای خیابان ۲۲ – بهمن ایستگاه راه آهن

آدرس ایمیل :br4515@bmi.ir

پایانه های سفر تبریز

ترمینال اتوبوسرانی تبریز

ترمینال تبریز مهم‌ترین و بزرگ‌ترین پایانهٔ مسافرتی در شهر تبریز و شمال غرب ایران است. این ترمینال در انتهای «بلوار مشروطه» و در ضلع شمالی «بزرگراه کسایی» واقع شده‌است. با افتتاح این پایانه، ترمینال قدیم تبریز در نزدیک مرکز شهر واقع در تقاطع خیابانهای فلسطین (ملل متحد سابق) و محققی (امین سابق) تعطیل گردید.

میدان ابوریحان انتهای خیابان منظریه ترمینال مرکزی تبریز
شماره تلفن اطلاعات: ۳۴۷۹۶۰۹۱ ۰۴۱
۳۴۷۹۱۱۷۷ ۰۴۱

شماره فکس: ۳۴۷۸۵۰۰۵ ۰۴۱

پایانه های سفر تبریز

پایانه های سفر تبریز

پایانه های سفر تبریز

پایانه های سفر تبریز

منبع: سیری در ایران
نظر شما
کد امنیتی