خسته ترین ساندویچی های تهران
خسته ترین ساندویچی های تهران
ساندویچ خسته یعنی چه؟ ساندویچ هایی پر از پنیر که در فویل یا کاغذ پیچیده شده‌ باشند. ساندویچی‌ هایی که ....


موقعیت خسته ترین ساندویچی های تهران روی نقشه آب و هوای تهران
  • توضیحات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر

ساندویچ خسته یعنی چه؟ ساندویچ هایی پر از پنیر که در فویل یا کاغذ پیچیده شده‌ باشند. ساندویچی‌ هایی که دقایقی پشت ویترین‌شان، جلز و ولز گوشت و مرغ را روی صفحه‌ی سرخ‌کن به تماشا ایستاده‌ایم. ساندویچ‌ هایی با نوشابه‌ی شیشه‌ای تگری که قلپ قلپ بالا برویم و از گازش کیف کنیم.

فری، فرمانروای خستگی

نوشتن درباره ساندویچ خسته در تهران، فقط با فری کثیف شروع می‌شود. بیشتر از نیم قرن از زمانی که فری کثیف را آقای فریدون مهربانی در خیابان خرمشهر تاسیس کرده‌است می‌گذرد. ساندویچ‌ های متنوع مثل برگر، سوسیس، ژامبون و زبان فریدون سینه‌چاکان سفت و سختی در تهران دارد که مدت‌ها برایش در صف می‌ایستند. فری کثیف جایی برای نشستن ندارد و مشتریان در گوشه‌ی خیابان یا در ماشین‌هایشان مشغول میل غذا می‌شوند.
خسته ترین ساندویچی های تهران

اژدر زاپاتای اصل اصل

اگر از علاقه‌مندان اژدر زاپاتا ها باشید، ساندویچ زاپاتای میدان پالیزی بهترین انتخاب شماست. اگرچه این روزها در هر کوی و برزنی ساندویچی خسته‌ای با نام اژدر زاپاتا پیدا می‌شود اما ساندویچ اژدر هیچ شعبه‌ای جز در میدان پالیزی ندارد. زاپاتا ترکیبی از برگر، قارچ و پنیر، ژامبون و فیله‌ی مرخ است که با هم سرخ شده‌اند و اغلب با سیب‌زمینی سرو می‌شود. بهترین گزینه و بهترین غذا برای مواجهه با گرسنگی زیاد.

بندری‌های شاپور

اغذیه شاپور بلوار کشاورز، بهترین ساندویچی خسته در مرکز شهر است، خصوصا بندری‌هایش که در گذر زمان هر روز معروف‌تر شده‌اند. در کنار تنوع ساندویچ‌ های خوشمزه، یکی از نکات برجسته‌ی اغذیه شاپور، نوشابه‌های شیشه‌ای است.

اولدوز خسته

اما خسته‌ترین خسته‌ی تهران، ساندویچ اولدوز واقع در خیابان فلسطین است که پاتوق دانشجویان خسته از کلاس‌های درس است. اولدوز جای چندانی برای نشستن ندارد. دانشجویان هم مشکلی با نشستن روی جدول‌ها ندارند. سیب‌زمینی سرخ کرده‌ی اولدوز شاید از ساندویچ‌ هایش بیشتر طرف‌دار داشته باشد و تنها گزینه‌ی منوی عصرانه آن است. اولدوز به معنی واقعی کلمه خسته است.

کریم سه نقطه

ساندویچ کریم معروف‌ترین ساندویچ کثیف غرب تهران است. نه تنها در صادقیه و اباذر که در کل تهران شهرت عجیبی دارد و معمولا آن را به کریم سگ‌پز می‌شناسند. منویی شبیه بقیه‌ی ساندویچی‌های قدیمی تهران دارد اما ساندویچ‌ مغز و بندری‌اش حسابی معروف است. ساندویچ‌هایش را در کاغذ می‌پیچد و در کنار سس‌های موشکی مخصوص خودش سرو می‌کند. اگر تصمیم گرفتید بین بهداشت و خوشمزگی، دومی را انتخاب کنید مطمئن باشید درکنار مزه‌ی خوب و اصیل ساندویچ، با قیمت مناسبی هم مواجه خواهید شد.

منبع: سیری در ایران
نظر شما
کد امنیتی