سرو هرزویل
سرو هرزویل
اثر طبیعی ملی سرو هرزویل با مساحتی بالغ بر۶۲۵/۰ هکتار در سال ۱۳۶۶طی مصوبه شماره ۱۱۳ مورخ ۲۰/۶/۶۶ شورایعالی ....


موقعیت سرو هرزویل روی نقشه آب و هوای منجیل
  • توضیحات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر

اثر طبیعی ملی سرو هرزویل با مساحتی بالغ بر۶۲۵/۰ هکتار در سال ۱۳۶۶طی مصوبه شماره ۱۱۳ مورخ ۲۰/۶/۶۶ شورایعالی محیط زیست به مجموعه مناطق تحت مدیریت سازمان پیوست.

موقعیت جغرافیایی:
این اثر با مختصات ۴۰۶۶۹۴۷ عرض جغرافیایی و ۳۶۰۷۲۰ طول جغرافیایی در استان گیلان واقع گردیده است.

ویژگیهای منطقه:
این اثر کهنسال که نامش در سفرنامه ناصر خسرو هم آمده است دارای قطر یقه و ارتفاعی برابر با ۳/۴ و ۲۵ متر ودر ارتفاع ۶۰۰ متری از سطح دریا ودر روستای هرزویل شهرستان رودبار واقع گردیده است.شکوه و عظمت این درخت و باورهای مذهبی جامعه؛زمینه بازدید مردم را از این اثر با ارزش فراهم آورده است.

اثر طبیعی ملی سرو هرزویل در استان گیلان و در محدوده شهر منجیل و در عرض شمالی ۵۰/۳۶ و ۱۰/۵۰ طول شرقی واقع شده است. مساحت آن در حدود ۰.۶۲۵ هكتار می باشد.

در دل روستای هرزویل منجیل، سروی به یادگار مانده كه به‌دلیل قامت برافراشته و قدمت طولانی‌اش مورد توجه است.

سرو كهنسال هرزویل كه در سال ۱۳۶۲ توسط شورای عالی محیط زیست به‌عنوان یك اثر طبیعی ملی ثبت شده، در نزدیكی منجیل در دامنه‌ی كوه‌های شمالی جاده‌ی رشت – تهران كه سرسبز از درختان زیتون و رزبین است، پابر جاست.
سروهرزویل درختى كهنسال با ارتفاع ۳۰متر و قطر تنه چهارمتر، به روایات مختلف از ۱۰۰۰ تا۳۰۰۰سال است كه در خاك شهرك تاریخى هرزویل ریشه دوانده است. حتى ناصرخسرو قبادیانى در سفرنامه اش از درخت سرو زیبا و كهنسالى در منطقه هرزویل یاد مى كند.

سرو هرزویل

سرو هرزویل

سرو هرزویل

سرو هرزویل

منبع: سیری در ایران
نظر شما
کد امنیتی