کوه شاه معلم
کوه شاه معلم
موقعیت جغرافیایی : ما سوله داغ در استان گیلان و در شمال غربی ماسوله قرار دارد. بررسی توپوگرافی قله : ....


موقعیت کوه شاه معلم روی نقشه آب و هوای ماسوله
  • توضیحات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر

موقعیت جغرافیایی : ما سوله داغ در استان گیلان و در شمال غربی ماسوله قرار دارد.
بررسی توپوگرافی قله : ماسوله داغ تک قله ای بر روی یک خط الرأس شرقی غربی است که خود بخشی از رشته کوه های گیلان متصل به رشته اصلی سفید کوه می باشد.
ویژگی های خاص : آبادی زیبای ماسوله با خانه ها و معماری زیبا یکی از نقاط سیاحتی اطراف قله است. ارتفاع این آبشار در حدود ۳۰ متر است و در غرب ماسوله قرار دارد.
مسیر صعود به قله : وقتی گام به جنگل می گذاریم مه بر روی دامنه های مرطوب فروریخته است و آرام به پایین فرو می غلطد. صدای رودخانه خروشان ماسوله به گوش می رسد و درختان جنگلی ز هر سو ما را در برگرفته اند. بعد از فومن به تدریج به آبادی بسیار زیبای ماسوله نزدیک می شویم خانه ها با رنگ خردلی بر روی یکدیگر تا رتفاعی معین بالا رفته اند. مه در سراسر تپه های مشرف به ده موج می زند و آبادی ساکت و آرام است. حتی روزهای تعطیل اینجا غوغایی است. اینک آرام آرام از کنار منبع بزرگ آب در بالای ماسوله خود را از راهی پاکوب و مشخص به سوی امامزاده ابراهیم در زیر گردنه ای می رسانیم (۱). پس از آن به لشکرگاه می رسیم که شامل چندین کلبه است. راه خاکی که از عرض منطقه عبور می کند را طی می کنیم. پس از عبور از جاده خود را بر روی یال اصلی قله قرار می دهیم. این یال بلند و نسبتاً طولانی پس از عبور از جاده خود را بر روی یال اصلی قله قرار می دهیم. این یال بلند و نسبتاً طولانی پس از چندی ما را بر یکی از بام های گیلان و برفراز دشت های زیبای آن می رساند. مناظر زیبا و سرزنده اند. سفید کوه زیبا در غرب و پشته کوه و لاس پشته در جنوب شرقی دیده می شوند. امروز راه زیادی را پیموده ایم. با دیداری از قلل خانه بند و تورشوم به سرعت به پایین باز می گردیم. بهترین زمان برای صعود به این قله اردیبهشت ماه است.
وضعیت قله در زمستان : بدیهی است که زمستان همراه است. حجم برف در زیر قله بسیار زیاد است ولی صعود بدان بدون مشکل خاصی به انجام می رسد. شناسایی در مسیر صعودهای تابستانی از جمله ضرورت های چنین برنامه زمستانی میباشد.

کوه شاه معلم

کوه شاه معلم

کوه شاه معلم

کوه شاه معلم

کوه شاه معلم

کوه شاه معلم

کوه شاه معلم

کوه شاه معلم

کوه شاه معلم

کوه شاه معلم

کوه شاه معلم

کوه شاه معلم

کوه شاه معلم

کوه شاه معلم

منبع تصاویر : سایت خلخالیم

منبع: سیری در ایران
نظر شما
کد امنیتی