فرهنگسرای معرفت تهران
فرهنگسرای معرفت تهران
فرهنگسرای معرفت تهران با مساحت ۲۲۲۳ متر مربع و ۴۴۰ متر زیر بنا از بخش های گوناگون نظیر کتابخانه ، نگارخانه ....


موقعیت فرهنگسرای معرفت تهران روی نقشه آب و هوای تهران
  • توضیحات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر

فرهنگسرای معرفت تهران با مساحت ۲۲۲۳ متر مربع و ۴۴۰ متر زیر بنا از بخش های گوناگون نظیر کتابخانه ، نگارخانه ، باشگاه رزشی و ۱۵ کلاس آموزشی تشکیل شده است ، فرهنگسرای معرفت تهران به لحاظ جغرافیایی از شمال به بزرگراه آبشناسان ، از جنوب به بزرگراه همت از شرق به خیابان طوقانی و از غرب به بولوار شهران منتهی شده و ساکنین این منطقه را تحت پوشش قرار می دهد . که در سال ۷۵ توسط رییس جمهور وقت افتتاح شد .
فرهنگسرای معرفت تهران با بخش های زیر در خدمت شهروندان عزیز است :
روابط عمومی:
روابط عمومی هر سازمان به عنوان بازوی توانمند مدیریتی و پیشانی آن سازمان محسوب می‌شود.روابط عمومی طیف وسیعی از فعالیت‌ها را در بر می‌گیرد و برنامه‌های آن در جهت تقویت و حفظ اعتبار مجموعه است.روابط عمومی فرهنگسرای معرفت تهران ضمن اطلاع از افکار عمومی و سنجش و ارزیابی آن‌ها به اجرای هرچه بهتر برنامه ها کمک موثری می‌کند. این واحد ضمن مشاوره با مدیران درباره به کاربردن روش‌های مناسب به منظور ایجاد رابطه شفاف با مخاطبین می‌کوشد. همچنین در انعکاس برنامه‌های فرهنگسرا از طریق انعکاس آن با وسایل ارتباط جمعی تمام تلاش خود را می‌کند تا مجموعه را در راستای تحقق اهداف یاری کند.از جمله فعالیت‌های انجام شده در این حوزه می‌توان به طراحی و چاپ پوستر، طراحی و چاپ بروشور فعالیت‌های فرهنگسرا در مناسبت‌های مختلف ، اطلاع رسانی عمومی ، پوشش خبری مناسب به برنامه‌ها، درج خبرها در پورتال سازمان و منطقه و اطلاع رسانی برنامه ها از طریق پیامک به شهروندان اشاره کرد.
کانون‌ها:
از جمله اولویت های برنامه های کانونها می توان به شناخت، حفظ و ارتقاء هویت دینی و فرهنگ غنی ایرانی اسلامی، مهارت افزایی و توانمندسازی شهروندان در راستای ارتقای فرهنگ شهروندی و توسعه اخلاق در حوزه فردی و اجتماعی انسجام بخشی به محله و ترویج فعالیت گروهی با تاکید بر محوریت محله حفظ شادابی و نشاط و آسایش فکری شهروندان بالابردن ضریب سرمایه اجتماعی و پشتوانه شهروندان و مشارکت جویی از نخبگان و ساکنان محله ها در برنامه های محلی اشاره کرد
کانون بانوان:
کانون بانوان فرهنگسرای معرفت تهران با برگزاری جلسات منظم هفتگی ضمن بررسی مسائل فرهنگی و اجتماعی بانوان ، برنامه‌های متنوعی از جمله برگزاری کارگاه‌های فرهنگی، اجتماعی، روانشناسی، بررسی مشکلات محله و منطقه، بازدید از مراکز مختلف، اجرای مسابقات و شرکت در اردوهای تفریحی را در برنامه خود دنبال می کند
کانون ادبی :
کانون ادبی این فرهنگسرا در دو بخش مثنوی خوانی و حافظ خوانی و تفسیر اشعار توسط کارشناسان ادبیات و همچنین مطالعه و بررسی کتب فعالیت می‌کند. همچنین برگزاری شب شعر و مجالس بزرگداشت برای شاعران کهن، آموزش سرودن شعر و بررسی اشعار سروده شده توسط شاعران در جلسه کانون از جمله برنامه‌های آن می‌باشد.
کتابخانه شیخ هادی نجم آبادی :
این کتابخانه در فضایی به مساحت ۴۰۰متر مربع قرار دارد که در حال حاضر شامل بخش های ذیل است:
بخش مرجع، بخش کودک و نوجوان، مخزن امانت کتاب، خدمات فنی ، بخش نشریات، نمازخانه و سالن مطالعه.
در اسفندماه ۱۳۸۸ این کتابخانه دارای ۲۶ هزار جلد کتاب و بیش از ۴ هزار نفر عضو فعال است. همچنین این کتابخانه دارای بخش مرجع با ۱ هزار عنوان کتاب مرجع و بخش کودک و نوجوان با بیش از ۲ هزار جلد است.
مخزن کتاب به صورت بسته بوده و کتاب های آن در زمینه های متنوع تاریخ، جغرافیا، ادبیات، اجتماعی، سیاسی، مذهبی، پزشکی، کامپیوتر و روانشناسی است.
عضویت در این کتابخانه روزهای زوج ویژه آقایان و روزهای فرد ویژه بانوان می باشد. علاقمندان با ارائه دوقطعه عکس ، وجه ثبت‌نام و کپی کارت شناسایی معتبر به همراه اصل آن(جهت مطابقت) به مدت شش ماه عضو کتابخانه می‌شوند.
ظرفیت سالن مطالعه این کتابخانه ۱۰۰ نفر بوده و روزانه صدها نفر از سالن و مخزن کتابخانه استفاده می‌کنند. سیستم جستجوی این کتابخانه از طریق رایانه و همچنین برگه دان امکان پذیر است ، همچنین شیوه رده‌بندی در این کتابخانه به روش دهدهی دیوئی است.
از جمله برنامه های فوق برنامه کتابخانه می‌توان به برگزاری مسابقات کتابخوانی، کارگاه داستان نویسی،کارگاه قصه خوانی و برگزاری نمایشگاه کتاب اشاره کرد.
ساعت کاری کتابخانه از ۸ صبح لغایت ۲۰ می باشد.
نگارخانه معرفت :
نگارخانه معرفت در فضایی به وسعت ۸۷ متر مربع قرار داد. در این نگارخانه قابلیت استفاده ۲۱ پانل پشت و رو با قابلیت نصب ۴۵ تابلو متوسط و نسبتا بزرگ است.این نگارخانه مجهز به نورپردازی جداگانه مربوط به هر تابلوو۲۰پایه معکبی بلندوکوتاه جهت به نمایش گذاشتن آثارحجمی، ضبط صوت و… می باشد. نگارخانه معرفت بصورت هفتگی نمایشگاه جدیدی را برپا می‌کند و حد متوسط بازدید‌کنندگان آن حدود ۶۵۰ نفر در هفته است.
نگارخانه معرفت به صورت ۱۰روز نمایشگاه جدیدی را برپا می کند و حد متوسط بازدیدکنندگان آن حدود ۶۰۰نفر در ۱۰روز است.
شایان ذکر است، آثار به نمایش گذاشته شده در این مجموعه از سوی اساتید فن و هنر در رشته‌های هنرهای تجسمی بوده و نسخه اصل اثر می‌باشد.
سالن آمفی تئاتر شهید میثم نظری:
سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای معرفت شامل ۱۰۰ صندلی، ویدئو پروژکشن و سن می باشد.
آدرس: شهران جنوبی_فرهنگسرای معرفت

 

منبع: سیری در ایران
نظر شما
کد امنیتی