فرهنگسرای فناوری اطلاعات تهران
فرهنگسرای فناوری اطلاعات تهران
فرهنگسرای فناوری اطلاعات تهران فعالیت خود را از دی ماه سال ۱۳۸۲ زیر نظر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ....


موقعیت فرهنگسرای فناوری اطلاعات تهران روی نقشه آب و هوای تهران
  • توضیحات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر

فرهنگسرای فناوری اطلاعات تهران فعالیت خود را از دی ماه سال ۱۳۸۲ زیر نظر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران آغاز كرده است.این فرهنگسرا با وسعت ۱۲۰۰ متر مربع دارای ۴ طبقه می باشد و در تقاطع خیابان های كارگر و جمهوری واقع شده است.فرهنگسرای فناوری اطلاعات یکی از معدود مراکز فرهنگی شهر تهران است که هدف خود را برای تمرکز بر روی زمینه های گوناگون تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات گذاشته است.این مرکز دارای امکاناتی چون: کتابخانه تخصصی، استودیو، سالن اجتماعات و واحد آموزش است.
کتابخانه تخصصی
كتابخانه تخصصی فرهنگسرای فناوری اطلاعات تهران یكی از معدود كتابخانه های تخصصی در حوزه ی كامپیوتر و فناوری اطلاعات در سطح شهر تهران است و دارای۳۰۰۰جلد كتاب تخصصی و ۹۰۰ جلد كتاب كمك آموزشی در مقاطع دكتری، ارشد، كارشناسی و كاردانی می باشد.
دراین کتابخانه بخش کتاب های لاتین تخصصی، مرجع و نشریات و یك بخش ۷۰۰۰جلدی كتاب كودك ونوجوان با موضوعات عمومی همه روزه پاسخگوی مخاطبین و مراجعان است.
واحد آموزش
واحد آموزش فرهنگسرای فناوری اطلاعات تهران به منظور ارایه خدمات آموزشی و مهارت‌افزایی تخصصی به شهروندان در حوزه فناوری اطلاعات از تیرماه ۱۳۸۳ آغاز به‌كارکرد. این فرهنگسراا بیش از ۱۲۰ دوره تخصصی و عمومی برگزار می کند.

ماموریت‌های واحد آموزش فرهنگسرای فناوری اطلاعات عبارتند از:
نیازسنجی محیطی و مخاطب‌شناسی تخصصی
شناسایی، انتخاب و جذب مربیان و مدرسان خبره
تشكیل و اداره كارگروه‌ تخصصی رایانه مطابق آخرین روش‌ها و فناوری‌های روز و تهیه و تنظیم کاربرگ های دوره های رایانه مربوط به مرکز آموزش (مستندات در سامانه سینا قابل بهره برداری است)
برگزاری آزمون های هماهنگ مربیان گروه آموزشی رایانه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران
برگزاری دوره های عمومی رایانه نظیر مهارت های هفتگانه ICDL، گرافیک رایانه ، شهروند الکترونیکی و …
برگزاری دوره های تخصصی گوناگون ویژه شهروندان نظیر دوره های بین المللیMCITP,CCNA,CCNP و…برای نخستین بار در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران
ارائه مشاوره های عمومی و تخصصی به شهروندان جهت اشاعه فرهنگ مناسب استفاده از رسانه های نوظهور، تهدیدها و فرصت ها، آشنایی با دولت الکترونیک وخدمات آنلاین و…
برگزاری دوره های تخصصی ویژه همکاران محترم سازمان (طبق درخواست واحد آموزش و توسعه منابع انسانی سازمان) و ….
برگزاری دوره های آموزشی در عرصه مهارت های علمی وعمومی، عرصه دین و اخلاق، عرصه ادب و هنر و عرصه مهارت های اجتماعی و فرهنگی
برگزاری دوره های قرآنی ویژه شهروندان بصورت رایگان
ظرفیت‌ها و امكانات این واحد ۶ كلاس آموزش رایانه،۳ كلاس آموزش مشترک ویژه دوره های آموزشی زبان انگلیسی، هنرهای تجسمی، صناعی و سنتی و ۱ کلاس کودک است.
استودیو
استودیوی شهید تقی ارغوانی فرهنگسرای فناوری اطلاعات با مساحت ۶۵ متر مربع با فراهم آوردن مجموعه‌ای از تجهیزات فنی و به روز همراه با کادر تخصصی و کارآمد در راستای خدمت به مردم شریف شهر تهران و در جهت اعتلای فرهنگ، هنر و ادب این مرز و بوم، آماده همکاری با اهالی فرهنگ و ادب، رسانه‌های اجتماعی، دانشجویان، رادیو و تلویزیون، جامعه تئاتر و سینما، کسبه و بازاریان محترم (جهت تهیه و تولید گزارشات تصویری و تیزر از فعالیت های آنها) است. فضای اتاق ضبط (استودیو) حدود ۵۰ متر مربع ۵×۹ و ارتفاع ۳ متر ، اتاق فرمان (رژی) ۱۵ متر (۵×۳ و ارتفاع ۳ متر) مجهز به ۳ دستگاه دوربین بلک مجیک (Black magic) با فرمت ۴k، سیستم یکپارچه نورهای SMD مارک (SWIT) و مجهز به تجهیزات مانیتورهای الی جی و سامسونگ به صورت پخش و نمایش است. صدابرداری با میز (Roland 24Track studio) با میکروفونهای سونی ۲ دستگاه و صدابرداری تصویری با میکروفونهای HF (سینایزر) (Sennheiser) 2 دستگاه انجام می شود. ضبط به صورت دیجیتال (LT) و (OLT) با فرمت Move و حجم و فرمت (FHD) 1080-1920 با میز Atem بلک مجیک و Hyper Deck انجام و امکان گویندگی، ضبط گروه‌های موسیقی، (دوبله) صداگذاری و … وجود دارد.

لیست تجهیزات اصلی

سیستم ضبط تصویر ۴K
سه دستگاه دوربین Black magic
ضبط از طریق هاردهای SSD با میز Hyper Deck, Atem
نورپردازی با سیستم‌های جدید Swit 5 شاخه SMD
صدابرداری تصویر با میکروفون های HF سینایزر آلمان
صدابرداری (جهت گویندگی، موزیک و آواز (Vocal) با میکروفون های سونی و میز صدای رولند ۲۴ ترک استودیو (Roland 24 Track Studio)
فعالیت های فرهنگی و هنری
معاونت آفرینش و اجرا با مطالعه، برنامهرریزی و اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری اقدام به برگزاری برنامه های ذیل میکنند :
• برگزاری مسابقه، همایش، نشست های تخصصی، گردشگری
• برگزاری جشن، مراسم و جشنواره
سالن اجتماعات
سالن اجتماعات فرهنگسرا با ظرفیت ۱۰۰ نفر و امکانات سمعی و بصری، فضای مناسبی را برای برگزاری همایش ها، نشست ها و مراسم های دیگر در راستای ماموریت اصلی فرهنگسرا برای شهروندان و علاقمندان فراهم کرده است.
آدرس: خیابان کارگز جنوبی – نبش خیابان جمهوری، ‫خیابان‫ چنگیزی

 

 

 

منبع: سیری در ایران
نظر شما
کد امنیتی