فرهنگسرای انقلاب اسلامی تهران
فرهنگسرای انقلاب اسلامی تهران
فرهنگسرای انقلاب اسلامی خرداد ماه سال ۱۳۷۶ در زمینی به مساحت تقریبی ۱۰ هزار متر مربع افتتاح شد. این فرهنگسرا ....


موقعیت فرهنگسرای انقلاب اسلامی تهران روی نقشه آب و هوای تهران
  • توضیحات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر

فرهنگسرای انقلاب اسلامی خرداد ماه سال ۱۳۷۶ در زمینی به مساحت تقریبی ۱۰ هزار متر مربع افتتاح شد. این فرهنگسرا همان طور که از نامش پیداست عهده‌دار فعالیت‌های فرهنگی در زمینه تداوم و شناخت انقلاب اسلامی ایران به نسل جوان و به مسلمانان سایرکشورهای اسلامی است.
فرهنگسرای انقلاب اسلامی  تهران  ابتدا به عنوان مرکز «تهران شناسی» کار خود را آغاز کرد و به ارائه خدماتی به شهروندان در زمینه اطلاع رسانی تاریخی شهر تهران پرداخت، اما به¬تدریج مرکز تهران شناسی تغیر هویت داد و در سال ۱۳۷۹ رسما به «فرهنگسرای انقلاب اسلامی» تغییر نام داد.
در این مدت فعالیت های متنوع فرهنگی در زمینه شناسایی و معرفی هر چه بهتر فرهنگ و هنر انقلاب در فرهنگسرای انقلاب اسلامی تهران صورت گرفته است.
فرهنگسرای انقلاب اسلامی سه کتابخانه آفتاب، آفتابگردان و کتابخانه تخصصی انقلاب دارد. نگارخانه مهر، موزه انقلاب اسلامی، سالن سپیده و سینما فجر، سالن چند منظوره نور، واحدآموزش، ، مهدکودک و پیش دبستانی نیز در این فرهنگسرا فعال است. فرهنگسرای انقلاب اسلامی تهران همچنین به جنبه‌هایی از انقلاب اسلامی در سطح بین‌المللی و نهضت‌های آزادیبخش توجه دارد که مبارزات نیروهای فلسطینی و لبنانی از آن جمله است.
کتابخانه عمومی آفتاب واقع در منطقه ۱۱ یکی از پرمخاطب ترین کتابخانه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است که در سال ۱۳۸۰ با مساحت ۷۲۰ متر مربع در فرهنگ سرای انقلاب اسلامی افتتاح شد. این کتابخانه با توجه به درخواست مکرر مخاطبین مبنی بر استفاده همزمان و همه روزه از فضای کتابخانه در سال ۱۳۹۳ اقدام به راه اندازی دو سالن مطالعه مجزا ویژه خانم ها و آقایان نمود که با استقبال بسیار بالایی از مراجعین رو برو شد. در حال حاضر کتابخانه دارای چندین بخش شامل مخزن، امانات، مرجع، نشریات، کتب کمک آموزشی و سالن مطالعه می باشد که با ۳۶۱۴۶ جلد کتاب و ۳۰۶۷ عضو فعال آماده ارائه خدمات به شهروندان است.

آدرس :خیابان كمیل، تقاطع خیابان شهید نواب صفوی، فرهنگسرای انقلاب اسلامی
تلفن : ۵۵۴۰۸۶۶۸

 

 

 

منبع: سیری در ایران
نظر شما
کد امنیتی