آبشار تریشوم ماسوله
آبشار تریشوم ماسوله
آبشار تریشوم یا تروشوم یکی دیگر از آبشارهای پرآب و زیبای استان گیلان است که در دامنه قله تریشوم ماسوله ....


موقعیت آبشار تریشوم ماسوله روی نقشه آب و هوای ماسوله
  • توضیحات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر

آبشار تریشوم یا تروشوم یکی دیگر از آبشارهای پرآب و زیبای استان گیلان است که در دامنه قله تریشوم ماسوله قرار دارد.آب آبشار تریشوم به طور معمول سرد است و دارای دو حوضچه است که حوضچه ی بالا عمیقتر و برای آبتنی مناسب است.آب آن از قله تریشوم سرچشمه میگیرد و بخصوص در ماههای بهاری با آب شدن برفها در میانه ی روز احتمال گل آلود شدن و بالا آمدن سطح آب وجود دارد.
توصیه میشود باتوجه به اینکه در مسیر رسیدن به آبشار دوبار گذر ار رودخانه اجباری است، درصورت بالا آمدن سطح آب و سیل خیز بودن منطقه با رعایت نکات ایمنی نسبت به ترک آبشار سریعا اقدام شود.

مسیر دستیابی به آبشار تریشوم از طریق جاده فومن – ماسوله نرسیده به شهر ماسوله جاده فرعی به سمت آبشار است و فاصله زمانی آن تا شهر ماسوله حدودا ۱ تا ۱.۵ ساعت است. آبشار تریشوم در یک کیلومتری شهرک تاریخی ماسوله در آخرین دوراهی مسیر موسوم به دوراهی اشکلت قرار دارد و با حدود یک و نیم ساعت پیاده روی از جاده قابل دسترسی است.
برای دسترسی به بالای آبشار نیاز به وسایل فنی وجود دارد.
آبشار تریشوم در مسیر قله تریشوم قرار دارد. قله تروشوم به ارتفاع ۲۸۵۰ متر واقع در ارتفاعات ماسوله همراه با مسیری بسیار زیبا و جنگلی با چشمه های فراوان است. این قله از سمتی با یک خط الراس به قله گرد سایه متصل است.

مسیر خودروی شخصی مسیر دستیابی به آبشار تریشوم از طریق جاده فومن – ماسوله نرسیده به شهر ماسوله جاده فرعی به سمت آبشار است و فاصله زمانی آن تا شهر ماسوله حدودا ۱ تا ۱.۵ ساعت است. آبشار تریشوم در یک کیلومتری شهرک تاریخی ماسوله در آخرین دوراهی مسیر موسوم به دوراهی اشکلت قرار دارد و با حدود یک و نیم ساعت پیاده روی از جاده قابل دسترسی است.

آبشار تریشوم ماسوله
آبشار تریشوم ماسوله
آبشار تریشوم ماسوله

منبع: سیری در ایران
نظر شما
کد امنیتی