نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نمایشگاه کتابی است که در میانهٔ اردیبهشت هر سال برگزار می‌شود. این نمایشگاه، ....


موقعیت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران روی نقشه آب و هوای تهران
  • توضیحات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر

نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نمایشگاه کتابی است که در میانهٔ اردیبهشت هر سال برگزار می‌شود. این نمایشگاه، یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی در ایران است.نخستین دورهٔ نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال ۱۳۶۶ در نمایشگاه بین‌المللی تهران (در انتهای بزرگراه چمران) برپا شد و تا سال ۱۳۸۵ برگزاری آن در همین مکان ادامه یافت. امّا از سال ۱۳۸۶ نمایشگاه کتاب در مصلای امام خمینی (ره) تهران (در محله عباس‌آباد) برگزار گردید و در سال ۱۳۹۵ (بیست و نهمین دوره) محل برگزاری به مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب در جنوب شهر تهران تغییر یافت. سی‌امین دوره نمایشگاه کتاب در سال ۱۳۹۶ در نمایشگاه شهر آفتاب برگزار شد اما در سال ۱۳۹۷ نمایشگاه کتاب دومرتبه به مصلای امام خمینی تغییر مکان یافت و دوباره مشکلات ترافیکی و کمبود امکانات را رقم زد.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یکی از جاهای دیدنی تهران است که سالانه گردشگران زیادی در مدت زمان نمایشگاه به تهران سفر می کنند .

تاریخچه
سال ۱۳۶۶

نخستین دوره نمایشگاه کتاب  در جمهوری اسلامی ایران از ۱۴ تا ۲۲ آبان ماه سال ۱۳۶۶ در محلّ نمایشگاه بین‌المللی تهران (در انتهای بزرگراه چمران) برگزار شد.

سلطانی، پوری، دانشنامه کتابداری و اطلاع رسانی، فروردین راستین. – تهران: فرهنگ معاصر، ۱۳۷۹. ص. ۴۲۲.
سال ۱۳۸۵

برای آخرین بار، نمایشگاه کتاب  در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران (در انتهای بزرگراه چمران) برگزار شد.
سال ۱۳۸۶

به خاطر ترافیک شدید و مشکلات ناشی از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران، برای نخستین بار نمایشگاه کتاب در محل مصلی تهران (در محله عباس‌آباد) برگزار شد.
سال ۱۳۸۷

در سال ۱۳۸۷ بیست و یکمین دورهٔ نمایشگاه  برگزار شد، که در آن تعداد ناشران خارجی ۷۷۰ ناشر و در بخش داخلی هزار و ۹۰۰ ناشر بود.

در این دوره کتاب‌هایی در موضوعات علوم‌انسانی، فلسفه، ادبیات، علوم اجتماعی، هنر و معماری، علوم پایه و کاربردی، علوم رایانه، فناوری اطلاعات، علوم پزشکی، و مهندسی و فناوری به زبان‌های فارسی، انگلیسی، عربی، آلمانی، فرانسوی، ترکی، ارمنی، روسی، اسپانیایی، ایتالیایی، اردو، ژاپنی، کره‌ای و زبان‌های آفریقایی ارائه شد.
سال ۱۳۸۸

بیست و دومین نمایشگاه در روزهای ۱۶ تا ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ در مکان مصلی تهران برگزار شد.

این نمایشگاه در روز پانزدهم اردیبهشت با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور ایران و محمدحسین صفار هرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.

در این نمایشگاه ۱۹۸۲ ناشر ایرانی و ۱۷۰۰ ناشر خارجی از ۷۸ کشور جهان شرکت داشتند. در این نمایشگاه ۲۰۷ هزار عنوان کتاب در بخش ناشران داخلی و ۷۰ هزار عنوان کتاب در بخش لاتین ارائه شد.
سال ۱۳۸۹

بیست و سومین نمایشگاه   در روزهای ۱۵ تا ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۹ در مکان مصلی تهران برگزار شد.
سال ۱۳۹۰

بیست و چهارمین نمایشگاه  طی روزهای ۱۴ تا ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ در مکان مصلی تهران برگزار شد.
سال ۱۳۹۱

بیست و پنجمین نمایشگاه  طی روزهای ۱۳ الی ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ در مصلای تهران برگزار شد.
سال ۱۳۹۲

بیست و ششمین نمایشگاه طی روزهای ۱۱ الی ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ در مصلای تهران برگزار شد.
سال ۱۳۹۳

بیست و هفتمین نمایشگاه   از دهم الی بیستم اردیبهشت ۱۳۹۳ (۳۰ آوریل الی ۱۰ می ۲۰۱۴) در مصلای تهران برگزار شد.
سال ۱۳۹۴

بیست و هشتمین نمایشگاه از شانزدهم الی بیستم و ششم اردیبهشت ۱۳۹۴ (۶ می الی ۱۶ می ۲۰۱۵) در مصلای تهران برگزار شد.

در نمایشگاه بیست و هشتم بیش از۳۰۰ هزار عنوان کتاب داخلی و ۱۶۵ هزار کتاب خارجی در معرض دید علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان قرار گرفت.
سال ۱۳۹۵

بیست و نهمین نمایشگاه  از پانزدهم الی بیستم و پنجم اردیبهشت ۱۳۹۵ (۴ می الی ۱۴ می ۲۰۱۶) در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار شد.

 

نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

منبع: سیری در ایران
نظر شما
کد امنیتی