بهترین زمان برای سفر به شهرکرد
بهترین زمان برای سفر به شهرکرد
شهر کرد یکی از زیبا ترین شهرهای ایران است ما می خواهیم بهترین زمان برای سفر به شهرکرد را به شما پیشنهاد ....


موقعیت بهترین زمان برای سفر به شهرکرد روی نقشه آب و هوای شهرکرد
  • توضیحات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر

شهر کرد یکی از زیبا ترین شهرهای ایران است ما می خواهیم بهترین زمان برای سفر به شهرکرد را به شما پیشنهاد کنیم .همه شهرکرد را شهری خوش آب‌ و هوا با طبیعی بکر و زیبا میداننند که البته کاملا هم درست است. شهرکرد که در زمره مرتفع‌ترین شهرهای ایران قرار داد و حتی برخی به اشتباه آن را بام ایران نامیده‌اند، در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. بی‌شک این شهر با جاذبه‌های بی‌نظیر خود مانند آبشار کوهرنگ، دشت لاله‌های کوهرنگ، چشمه دیمه، غار یخی چما، آبشار دره عشق، قلعه چالشتر و… و آب و هوایی خنک می‌تواند یکی از بهترین مقاصد سفر در فصول گرم سال باشد. در ادامه بهترین زمان برای سفر به شهرکرد را از ابعاد مختلف بررسی می‌کنیم.

بهترین زمان از نظر آب و هوا

‌بهترین زمان نظر به شهرکرد از این نظر بهار و تابستان است. این شهر تابستان‌هایی خنک و معتدل و زمستان‌های بسیار سردی دارد. گرم‌ترین ماه سال در این شهر مرداد و سردترین ماه سال دی است. میانگین دمای این شهر در گرم‌ترین ماه سال تقریبا بین ۲۲ تا ۲۳ درجه سانتی‌گراد و در سردترین ماه سال تقریبا منفی ۳ درجه سانتی‌گراد است؛ البته دما در گرم‌ترین و سردترین ماه سال به ترتیب به ۳۴ و منفی ۱۹ درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد. بنابراین از نظر آب و هوایی اصلا فصل مناسبی برای سفر به این شهر نیست. میانگین دمای سالانه شهرکرد ۱۱٫۵ درجه سانتی‌گراد است.

بهترین زمان برای سفر به شهرکرد

بهترین زمان از نظر برگزاری رویدادها

یکی از شاخص‌ترین رویدادهای فرهنگی و آداب و رسوم این شهر مراسم چراغ‌بران است. مردم بومی این شهر هر سال زمان تحویل سال نو، همراه با یک چراغ نفتی یا یک شمع در یکی از دو امامزاده حلیمه و حکیمه خاتون حاضر می‌شوند و از سادات حاضر در جمع زائران می‌خواهند شمع یا چراغ آن‌ها را روشن کنند تا تبرکی برای آغاز سال جدید باشد. توصیه می‌کنیم در زمان برگزاری این مراسم حتما به شهرکرد سفر کنید.

بهترین زمان برای سفر به شهرکرد

مراسم آیینی در روز عاشورا در شهر طاقانک، یکی از شهرهای نزدیک شهرکرد انجام می‌شود که برای کسانی که اهل این منطقه هستند، می‌تواند دلیلی برای سفر به این شهرها باشد.

بهترین زمان برای سفر به شهرکرد

یکی دیگر از مراسم نمادین این شهر، تعزیه حضرت قاسم که در روز هفتم یا نهم محرم برگزار می‌‌شود و در زمان برگزاری آن سینی‌های بزرگی که حاوی انواع میوه و شیرینی، آینه، گلاب، شمعدان، حنا و سبزه گندم است، نیز به مکان برگزاری تعزیه آورده می‌شود و محتویات آن‌ها در حین برگزاری مراسم به‌عنوان نذری در میان حضار توزیع می‌شود.

بهترین زمان برای سفر به شهرکرد

بهترین زمان سفر بر اساس فصول

بهار: بهترین زمان سفر به شهرکرد در فصل بهار ماه‌های اردیبهشت و خرداد است. متوسط دمای هوا در این دو ماه در گرم‌ترین روزها ۲۱٫۹ و در سردترین روزها ۴٫۳ درجه سانتی‌گراد است.

بهترین زمان برای سفر به شهرکرد

تابستان: بهترین زمان سفر به شهرکرد در این فصل از دهم شهریور تا پایان آن است. متوسط دمای شهرکرد در این ماه در گرم‌ترین روزها ۲۹٫۷ و در سردترین روزها ۵٫۷ درجه سانتی‌گراد استِ؛ البته میانگین دمای سردترین روزها در ماه‌های تیر و مرداد ۱۲٫۵ درجه سانتی‌گراد است.

بهترین زمان برای سفر به شهرکرد

پاییز: بهتر است از ۱۰ مهر تا ۱۰ آبان به شهرکرد سفر کنید. متوسط دمای گرم‌ترین روزهای این مقطع زمانی از پاییز در شهرکرد ۲۳٫۱ و متوسط دمای سردترین روزها ۱٫۵ درجه سانتی‌گراد است.

بهترین زمان برای سفر به شهرکرد

بهترین زمان برای بازدید از جاذبه‌ها

آبشار تونل کوهرنگ یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های اطراف شهرکرد است که بهترین زمان بازدید از آن بهار و به‌خصوص اردیبهشت و خرداد است.

بهترین زمان برای سفر به شهرکرد

چشمه دیمه یکی از چشمه های پرآب اطراف شهرکرد است که بهترین زمان بازدید از آن اردیبهشت است؛ زیرا گل‌های لاله ارتفاعات اطراف این چشمه، زیبایی منطقه را دو چندان می‌کنند. البته این چشمه در تابستان هم هوای معتدلی دارد و در زمستان هم چهره سپید و درخشان آن دیدنی است؛ البته در این فصل باید سردی هوا را نیز تحمل کنید.

بهترین زمان برای سفر به شهرکرد

برای بازدید از دشت لاله های واژگون دشت لاله‌های واژگون کوهرنگ می‌توانید از اواسط فروردین تا اواخر اردیبهشت به این منطقه زیبا سفر کنید. در ضمن در زمان رویش این گل‌ها تورهای مسافرتی یک یا دو روزه نیز برگزار می‌شود.

بهترین زمان برای سفر به شهرکرد

غار یخی چما یکی از جاذبه‌های شگفت‌انگیز شهرکرد است که در آن شاهد زیباترین نمایش برف و یخ هستید. بهترین زمان بازدید از این غار بهار، تابستان و اوایل پاییز است؛ البته در فصل تابستان در مسیر سیاه‌چادرهای عشایر را هم در مسیر خود می‌بینید و از نزدیک با عشایر غیور آشنا می‌شوید؛ حتی می‌توانید فرآورده‌های لبنی خوش طعمی نیز از آن‌ها تهیه کنید.

بهترین زمان برای سفر به شهرکرد

تالاب چغاخور (یکی از جاذبه های طبیعی بین‌المللی شهرکرد) و دره عشق با وجود آب و هوای معتدل در فصل تابستان، گردشگران زیادی را در این فصل مجذوب خود می‌کند.

بهترین زمان برای سفر به شهرکرد

اگر چنانچه علاقه‌مند به ورزش‌های زمستانی هستید و به گردشگری ورزشی می‌پردازید، به دلیل وجود پیست‌های اسکی بسیار خوب در این منطقه می‌توانید در فصل زمستان به شهرکرد سفر کنید؛ سفر در این فصل زمان خلوت‌تری را برای شما رقم میزند. می‌توانید از اسکی در پیست اسکی چلگرد نهایت لذت را ببرید. این پیست یکی از معروف‌ترین پیست‌های اسکی زاگرس است.

بهترین زمان برای سفر به شهرکرد

قیمت هتل‌ها

قیمت هتل‌های شهرکرد از ۱۱۰ هزار تومان تا ۲۳۰ هزار تومان متغیر است و در فصل کم گردشگر از تخفیف‌های ویژه نیز برخوردار است.

منبع : کجارو

منبع: سیری در ایران
نظر شما
کد امنیتی