راهنمای خرید در بانه
راهنمای خرید در بانه
شهر بانه به علت مجاورت با مرز عراق و ایجاد بازارچه های مرزی به یکی از کانونهای تجاری استان تبدیل شده ....


موقعیت راهنمای خرید در بانه روی نقشه آب و هوای بانه
  • توضیحات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر

شهر بانه به علت مجاورت با مرز عراق و ایجاد بازارچه های مرزی به یکی از کانونهای تجاری استان تبدیل شده است . وجود پاساژها , مراکز خرید و تعداد رو به افزایش این پاساژها , موجب جذب بیشتر گردشگران از اقصی نقاط ایران به این شهر زیبا شده است . ما در اینجا با مطلبی تحت عنوان راهنمای خرید در بانه شما را مطلع می سازیم . قیمت بسیار ارزان کالا و خدمات به علاوه ی نرخ مناسب تسهیلات و امکانات ویژه ی مسافر مانند رستوران , مراکز اقامتی , کرایه ارزان تاکسی و … شرایط لازم برای تبدیل شدن شهر بانه به یکی از قطب های اصلی گردشگری غرب ایران را مهیا نموده است .

در مورد بازار بانه حرف و حدیث زیادی در اینترنت وجود دارد که بیشتر باعث سردرگمی بازدید کننده ها می شود . مسافری که می خواهد به بانه سفر کند قبل از سفر حتما در مورد بانه باید تحقیق کند تا از زمانش بهترین استفاده را ببرد و بتواند در اسرع وقت کالای مورد نیاز خود را پیدا کند . به همین دلیل سعی کردیم تا نکاتی در مورد راهنمای خرید در بانه را جمع آوری کنیم .

تفاوت قیمت خرید در بانه با سایر شهرستانها چقدر است ؟
بستگی به عوامل زیادی دارد . مثلا در کالاهایی که هزینه گمرک بالایی دارند , تفاوت قیمت زیاد است . در تلویزیون و یخچال و فریزر و کولر گازی و… تفاوت قیمت زیاد است. اما در بعضی کالاهای دیگر تفاوت قیمت در فروش تکی چندان نیست . بهترین راه این است که قبل از مسافرت لیستی از کالاهای مورد نیاز خود را تهیه کنید و در شهر خودتان از نمایندگی های معتبر برندهای مختلف قیمت بگیرید و در بانه این قیمت ها را مقایسه کنید سپس خرید کنید .

شیوه ی خرید تلفنی از بانه

شما باید شماره تلفن فروشگاه مورد نظر خود را پیدا کنید و درخواست خود را تلفنی اعلام کنید . مقداری از پول را به صورت پیش پرداخت باید واریز کنید و مانده ی صورتحساب به علاوه ی هزینه ی حمل را هنگام دریافت کالا خواهید پرداخت . البته تمام فروشگاه احناس خود را به صورت تلفنی نمی فروشند و فقط تعدادی از آنها این کار را انجام می دهند . برای این کار می توانید راجع به خرید تلفنی از فروشنده سوال کنید و در صورتی که فروشگاه فروش تلفنی هم داشته باشد , کارت فروشگاه را از فروشنده دریافت کنید و در خریدهای بعدی نیازی به مراجعه مجدد نداشته باشید.

گارانتی در بانه

تعدادی از کالاهای بانهع مانند لب تاپ گارانتی دارند اما برای کشور امارات شرکت هایی در تهران این کالاها را به شرطی که مدل اصلی باشند با دریافت هزینه گارانتی می کنند . تعدادی دیگری از کالاها هم گارانتی دارند که به همراه کالا کارت گارانتی داخلی را دریافت می کنید . البته تعداد بسیار کمی .
بسیاری از کالاهای دیگر گارانتی ندارند اما شرکت هایی در داخل با دریافت هزینه ای آنها را گارانتی می کنند و حتی اعلام می کنند که خسارت شکستگی و سوختگی بعضی وسایل الکتریکی را هم پرداخت می کنند . اما اکثر کالاها گارانتی ندارند که این خود باعث قیمت پایین این کالاهاست .

فصل مناسب برای مسافرت و خرید در بانه

بسته به هدف شما متفاوت است . برای هدف تفریحی – تجاری فصل بهار (اردیبهشت ) بهترین فصل است تا از طبیعت زیبای مسیر بانه لذت ببرید و از چشمه های بهاری گردنه ی خان بانه بنوشید . در این فصل (صرفا تعطیلات نوروز ) چون تقاضا برای کالا بسیار زیاد بالا است اولا مشکلات شلوغی مسیر و محل اسکان و … بیشتر است . اما در فصل های پاییز و زمستان قیمت ها نسبتا پایین تر است و فرصت بیشتری برای سرو کله زدن با مغازه دارها پیدا می کنید اما باید برای هوای سرد بانه و سقز آماده باشید و همچنین فرصت زدن کمپ در هوای آزاد را هم از دست می دهید .

حمل کالا ها از بانه

در ورودی بانه و هم چنین در مراکز بازار بانه , تعدادی فروشنده ی باربند را می توان پیدا کرد که باربند مناسب وسیله نقلیه شما را برایتان نصب می کنند و می توانید حجم زیادی از وسایل خریداری شده را بر روی آن قرار دهید . اما در فصل بهار و زمستان وسایل الکتریکی را با نایلون بپیچید تا در مسیر خیس نشود . هر ساله مسولان استان و شهرستان بانه برای خرید نوروزی سقفی تعیین می کنند و بیشتر از آن را نمی توان قانونی از شهرستان خارج کرد . برای مثال هر خانواده می تواند یک تلویزیون را از بانه خارج کند . در خروجی شهر بانه ایست بازرسی وجود دارد که ترافیک آن در ایام تعطیلات قابل توجه است .

اسکان و اقامت در بانه

در بانه علاوه بر تعدادی مهمانسرا مسافرخانه ها و هتل تعدادی سوئیت و منزل اجاره ای وجود دارند که با همکاری سازمان جهانگردی و گردشگری مجوز اجاره برای آنها صادر شده است . علاوه بر این عده ی زیادی هم بدون مجوز اقدام به اجاره ی منزل یا سوئیت می کنند. بدین ترتیب برای درصد زیادی از مسافران مشکل اسکان حل شده است . برای اجاره خانه به مد یکی شب یا بیشتر می توان با مراجعه به میدان جهاد ( دومین میدان از طرف ورودی سقز ) به کیوسک اطلاع رسانی و اسکان مسافران که در ضلع شمال غربی میدان واقع شده است مراجعه کرد . در همان میدان علاوه بر این کیوسک کشان دیگری هم هستند که به صورت بازار یاب تعدادی خانه و یا سوئیت را اجاره می دهند . که قیمت اجاره با توجه به امکانات رفاهی سوئیت و نزدیکی به بازارهای اصلی متفاوت است .
خانه معلم در کلیه ی ماه های سال به فرهنگیان و کارمندان آموزش و پرورش سرویس می دهند . درفصل تابستان هم آموزش و پرورش دفتر اسکانی را تعیین می کند که خانواده های فرهنگیان را برای اسکان در مدارس و یا مهمانسراهای مربوطه سازماندهی می کند . علاوه بر این سازمان های دیگر هم در صورتی که دارای امکانات و یا مهمانسرا باشند به مسافران وابسته به سازمان خود سرویس خواهند داد . شهرداری بانه نیز , در فصل تابستان که حجم مسافران بسیار بالاست مکان های زیادی را برای مسافران در نظر گرفته البته این موارد به دلیل حجم بالای مسافران بیشتر از سالن های ورزشی و استادیوم استفاده می شود و تعداد بسیار زیادی چادر مسافرتی را برای مسافران آماده می کنند . عده ای از مسافران هم دوست دارند در فضای آزاد و در پارک ها و فضاهای سبز اطراف بلوارها برای اقامت استفاده کنند .

اطلاعات بیشتر را در مطلبی تحت عنوان راهنمای خرید از بانه به شما تقدیم می کنیم .

راهنمای خرید در بانه

منبع: سیری در ایران
نظر شما
کد امنیتی