۱۰ جای دیدنی چهار محال و بختیاری در تابستان
۱۰ جای دیدنی چهار محال و بختیاری در تابستان
استان چهار محال و بختیاری جاهای دیدنی زیادی دارد که یکی از سرسبزترین استانهای ایران است .مرکز این استان ....


موقعیت ۱۰ جای دیدنی چهار محال و بختیاری در تابستان روی نقشه آب و هوای شهرکرد
  • توضیحات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر

استان چهار محال و بختیاری جاهای دیدنی زیادی دارد که یکی از سرسبزترین استانهای ایران است .مرکز این استان شهرکرد یکی از شهرهای سرسبز و زیبای ایران می باشد که قدمتی کهن دارد. این استان دارای جاذبه‌های طبیعی فراوان و چشم‌اندازهای مسحورکننده است و می‌توان نام آن را در لیست مقاصد اصلی گردشگران ایران ثبت کرد. گفته می‌شود که پیشینه این استان تاریخی متعلق به دوران حکومت ساسانیان و اشکانیان است. همچنین شهر کرد که مرکز این استان است مرتفع‌ترین مرکز استان ایران است و به همین دلیل اگرچه فریدون شهر بام ایران است این شهر نیز جزو بلندترین شهرهای ایران محسوب می‌شود. در ادامه مهم‌ترین و محبوب‌ترین جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری و طبیعی استان چهار محال و بختیاری که در تابستان بسیار برای سفر مناسب است را به شما معرفی می‌کنیم.

۱-آبشار دره عشق

اگر اسم زیبای این آبشار شما را علاقمند به دیدنش کرده است باید به شهرستان اردل در ۱۳۰ کیلومتری شهرکرد بروید. در مقابل این آبشار بایستید و شکوه جاذبه های طبیعی این استان را کاملا حس کنید. در دل طبیعت بکر این ناحیه، کوهی را می بینید که آب با سرعت از دل آن بیرون می آید و از ارتفاع ۱۰۰ متری به پایین می ریزد. بعد از مدتی تماشای آبشار کمی هم طبیعت اطراف را با دقت بیشتری نگاه کنید و جریان رودخانه کارون و شالیزارها و باغ های اطراف را نگاه کنید. چشم اندازهای این ناحیه مطمئنا شما را بیشتر از گذشته عاشق طبیعت می کنید. می توانید در میان انارستان ها قدم بزنید و ببینید هیچ چیز مثل بودن در میان طبیعت نمی تواند روحیه تان را تازه کند.

10 جای دیدنی چهار محال و بختیاری در تابستان
۲-آبشار آتشگاه

اگر تماشای آبشارهای باشکوه و صدای جوش و خروش آن ها شما را به وجد می آورد استان خوبی را برای طبیعت گردی و گشت و گذار انتخاب کرده اید چون چهارمحال و بختیاری از استان هایی است که در آن آبشارهای زیادی پیدا می کنید. آبشار آتشگاه نسبت به آبشار دره عشق از مرکز استان فاصله بیشتری دارد و در ۱۹۰ کیلومتری شهرکرد است. در مسیر رسیدن به این آبشار از روستاهای زیبای میلاس و سردشت عبور کردید و جایی در ۴۰ کیلومتری لردگان روستای آتشگاه را می بینید، روستایی که در دره ای جشم نواز و باریک قرار دارد. در وسط دره رودخانه ای در جریان است که در احاطه درختان سربفلک کشیده و سنگ های آهکی است. آبشار آتشگاه در دره ای به ارتفاع ۳ کیلومتر به پایین می ریزد، در این مسیر پستی و بلندی های دره آبشارهای کوچک زیادی را شکل داده که بر زیبایی و جذابیت آبشار افزوده است.

10 جای دیدنی چهار محال و بختیاری در تابستان

۳-پارک جنگلی پروز

طبیعت زیبای پارک جنگلی پروز ارزش این را دارد که به ۵۰ کیلومتی لردگان بروید و مدتی را در میان طبیعت بکر بگذرانید. در این پارک، درختان سربفلک کشیده، شالیزارها و چشمه ها طبیعتی را شکل داده که نمی توانید چشم از آن ها بردارید. اینجا آنقدر زیباست که مطمئنا بعدها هم دلتان می خواهد دوباره به آن برگردید و یکبار دیگر غرق طبیعت دلفریب آن شوید. در این پارک قدم بزنید، نفس های عمیق بکشید و از بودن در یکی از زیباترین ستان های ایران لذت ببرید.

10 جای دیدنی چهار محال و بختیاری در تابستان

۴-غار سراب

غار سراب در ۵۶ کیلومتری جنوب غربی شهرکرد قرار دارد و برای رسیدن به آن باید راه آسفالته دره ای زیبا را پیش بگیرید.در انتهای این مسیر از ماشین پیاده می شوید و تا رسیدن به غار حدود ۱۵ دققیه پیاده روی می کنید. این غار دارای دو دهانه است و جاری بودن آبی خروشان از یکی از دهانه ها آن را جذاب و تماشایی کرده است. غار موانع طبیعی زیادی دارد برای همین فقط می توانید به حدود ۶۰۰ متر از آن دسترسی داشته باشید. در جای جای دالان طول و دراز غار که در بعضی از قسمت ها ارتفاعش ۱۵ متر است قندیل های زیبایی می بینید.
10 جای دیدنی چهار محال و بختیاری در تابستان

۵-تالاب گندمان

در میان تالاب های زیادی که در این استان وجود دارد به تالابی بین المللی بر می خورید که نسبت به تالاب های دیگر اهمیت بیشتری دارد: تالاب گندمان. این تالاب با وسعت ۹۸۰ هکتار در شهرستان گندمان قرار دارد و یکی از بهترین جاها برای تماشای پرندگان و طبیعت بکر است.
10 جای دیدنی چهار محال و بختیاری در تابستان

۶-تـالاب چـغاخـور

راه شهر کرد – ایذه را پیش بگیرید و بعد از اینکه حدود ۶۰ کیلومتر از شهرکرد دور شدید خودتان را آماده کنید تا یکی از زیباترین تالاب های ایران را ببینید. در ارتفاعات برآفتاب و کلار تالابی به اسم چغاخور هست که هر سال پرندگان بومی و مهاجر زیادی مثل لک لک سفید، حواصیل، انواع مرغابی آن را برای مهاجرت انتخاب می کنند. در کنار این تالاب آب و هوای بینظیر را تجربه و محو تماشای چشم اندازهای ناب می شوید. آب تمیز تالاب، کوه های پس زمینه، آسمان آبی و توده های ابر چنان مناظر دلفریبی را خلق کرده اند که دلتان نمی آید از تماشای آن ها دل بکنید.
10 جای دیدنی چهار محال و بختیاری در تابستان

۷-چشمه کوهرنگ

برای بازدید از این چشمه زیبا راهی شهرستان کوهرنگ شوید. در دامنه های زرد کوه چشمه کوهرنگ با سرعت بسیار زیادی سرچشمه می گیرد و از راه های پرپیچ و خم می گذرد تا خودش را به دریاچه سد کوهرنگ برساند و از آنجا وارد زاینده رود شود. در اطراف این چشمه چشم اندازهای زیبای طبیعی و عشایری را می بینید که اطراف این دریاچه را برای گذران زندگی انتخاب کرده اند.
10 جای دیدنی چهار محال و بختیاری در تابستان

۸-چشمه دیمه

اگر به دنبال یکی از گوارا ترین آب های دنیا هستید که به داشتن خواص درمانی معروف باشد به روستای دیمه در شهرستان کوهرنگ بروید. چشمه ای که یکی از سرشاخه های اصلی زاینده رود به شمار می رود و آب زلال و خنکی دارد. با رفتن به کنار چشمه دیمه پا به یکی از زیباترین مناطق کوهرنگ گذاشته اید و می توانید یکی از نفس گیرترین مناظر طبیعی را تماشا کنید.

10 جای دیدنی چهار محال و بختیاری در تابستان

۹-منطقه حفاظت شده سبز کوه

این منطقه ۶۲ هزار هکتار بزرگی دارد و در ســه شهرستان بروجن، لردگان و اردل قرار گرفته است. بزرگی این منطقه و وجود کوه ها، مرتع ها، جنگل ها و آبشارها باعث شده که سه نوع آب و هوای مختلف و حیات وحش متنوع مثل کل، بز، کبک دری، ببر، خرس قهوه ای، سنجاب و … داشته باشد.

10 جای دیدنی چهار محال و بختیاری در تابستان

۱۰- پارک ملی تنگ صیاد

پارک ملی تنگ صیاد در مسیر شهرکرد به اصفهان در ۱۵ کیلومتری شهرکرد واقع شده است و از حیات‌وحش باورنکردنی و مناظر بی‌بدیل برخوردار است. بر طبق بررسی‌های انجام شده در این منطقه ۲۵۲ گونه از ۵۲ گیاه، شناسایی شده است.

10 جای دیدنی چهار محال و بختیاری در تابستان

منبع: سیری در ایران
نظر شما
کد امنیتی