جاهای دیدنی ارومیه در بهار
جاهای دیدنی ارومیه در بهار
ارومیه جاهای دیدنی فراوانی دارد و فصل بهار فرصت بسیار مناسبی است برای تماشای جاهای دیدنی ارومیه و طبیعت ....


موقعیت جاهای دیدنی ارومیه در بهار روی نقشه آب و هوای ارومیه
  • توضیحات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر

ارومیه جاهای دیدنی فراوانی دارد و فصل بهار فرصت بسیار مناسبی است برای تماشای جاهای دیدنی ارومیه و طبیعت گردی. ممکن است وقت کافی برای رفتن به جاده ها یا شهرهای نزدیک ارومیه نداشته باشید اما به راحتی می توانید یکی از جاهای دیدنی ارومیه در بهار  را برای گردش چند ساعته انتخاب کنید. شما به راحتی می توانید داخل شهر ارومیه به این جاهای دیدنی سر بزنید و از هوای تمیز و بهاری لذت ببرید.ما در این مطلب می خواهیم معروفترین جاهای دیدنی ارومیه در بهار را به شما معرفی کنیم .

لیست جاهای دیدنی ارومیه :

۱- داخل شهر:

الف> مسجد جامع-بازار قدیم-مسجد سردار-مدرسه قدیمی هدایت-مسجد مناره-خانه انصاری : اینها اماکن تاریخی هستند اما اصلا انتظار نداشته باشید که چیز جدید و متفاوتی در آنها ببینید
ب> کلیسای ننه مریم-بنای سه گنبد-عمارت شهرداری-یخچال نه پله: ساختمانهایی قدیمی هستند که به یک بار دیدن می ارزند
ج>موزه کوچک ارومیه در دوبخش مردمشناسی و آثار باستانی
د> پارک ساحلی زیبای ارومیه در کنار رودخانه
ه> حتما یکبار موقع غروب به پارک جنگلی شیخ تپه سربزنید و شهر را زیر پای خود ببینید

جاهای دیدنی ارومیه در بهار

شهرداری ارومیه

۲-خارج از شهر:

الف> کلیسای سیر در روستای ارمنی نشین سیر. بر روی تپه ای مشرف به شهرارومیه(با فاصله حدود ۲۰ دقیقه از شهر) قرار دارد
ب> مناطق سرسبز و دیدنی دره قاسملو(حدود نیمساعت) و مخصوصا تفرجگاه زیبای بند (فاصله یک ربع ساعت) را از دست ندهید. مخصوصا اگر در فصل تابستان سفرکرده باشید. دریاچه مارمیشو در نزدیکی مرز ترکیه (فاصله یکساعت) هم لابلای کوهها و تپه پنهان شده و منظره بکری دارد
ج>مجتمع های گردشگری در گلمانخانه و باری و مجتمع فانوس و چیچست که بین نیم تا یکساعت از شهر فاصله دارند
د> پیست اسکی خوشاکو در نزدیکی مرز ترکیه که تا نیمه های بهار هم برف خوبی دارد
ه> جزایر زیبای دریاچه که اکثرا در نیمه جنوبی آن هستند مثل کبودان-عثمان یوموروغی-کاظم داشی البته در حالت عادی نمی توان به این جزایر رفت ولی میتوانید سوار کشتی های تفریحی از دیدن مناظر دریاچه قبل از خشک شدن کامل آن لذت ببرید!

جاهای دیدنی ارومیه در بهار

قره کلیسا

برجسته ترین مناطق دیدنی سایر شهرستانهای آذربایجانغربی:

ماکو:کاخ باغچه جوق-دخمه سنگی- عمارت کلاه فرگی- قره کلیسا (چالدران) -آبگرمهای شوط-سواحل زیبای ارس
خوی: مناره شمس تبریزی-دروازه سنگی-پل قوتور-کلیسای سورپ سرکیس-قلعه بسطام
سلماس: حجاری های خان تختی
نقده: تپه تاریخی حسنلو-تفرجگاه حسنلو
پیرانشهر: بازارچه مرزی
سردشت:آبشار شلماش-چشمه گراو و جنگلهای سبز و بکر منطقه
مهاباد: غار آبی سهولان (مشابه علیصدر)-جزیره سد مهاباد-فخریگاه
تکاب: تخت سلیمان

سوغاتی چی بخریم و از کجا:

نقل بیدمشک معروفترین سوغاتی ارومیه است. به همراه انواع عرقیات و حلواهای سنتی- میتوانید سوغاتی های مرغوب را از خیابان امام تهیه کنید. در ارومیه نقل قاسمی هم که در خیابان فرهنگ (منشعب از بلوار والفجر) قراردارد، بسیار شناخته شده است .ما به توصیه مردم محل از آنجا خرید کردیم و البته حق هم با آنها بود.

در اینجا ۱۰ تا از بهترین مکان های دیدنی ارومیه را به شما معرفی کنیم تا وقتی به این شهر زیبا سفر کردید از این مکان های دیدنی بازدید فرمایید و از سفر خود نهایت استفاده کنید. شهر ارومیه مثل همه شهر های ایرانی دیدنی های بسیار دارد که همه آن ها را نمی توانیم در این مطلب به شما معرفی کنیم برای همین تصمیم گرفتیم که بهترین ها را به شما معرفی کنیم. امیدوار هستیم که این مطلب برای شما مفید واقع شود.

۱- پارک جنگلی شیخ تپه

پارک جنگلی شیخ تپه ارومیه یکی از مکان های گردشگری ارومیه است پارک جنگلی شیخ تپه در جنوب شرقی ارومیه بر ارتفاعات مشرف به شهر و در مجاورت تپه باستانی شیخ تپه قرار دارد. قدمت این تپه به دوره مادها پیش از رواج دین زرتشت برمی گردد. که در حال حاضر بخاطر ساخت و ساز های بی رویه از زیبایی های آن کاسته شده است.

آدرس پارک جنگلی شیخ تپه : ارومیه – بلوار نبوت

۲- چشمه آب معدنی کوه زنبیل ارومیه

این چشمه آب معدنی در نزدیک دریاچه ارومیه قرار دارد. از جاذبه های این مکان داشتن حوضچه ای زیبا است که به شکل دایره درآمده است این حوضچه ۲۵ سانتی متر عمق دارد. همچنین دور این حوضچه سنگ کاری شده است و شکل زیبایی به این حوضچه داده است. اگر کمی دیگر به دورتان نگاه کنید چشمه های دیگری هم در این مکان قرار دارند که هرکدام واقعان دیدنی هستند. اگر رفتی حتمان به اینجا سربزنید پشیمان نمی شوید. اگر در پیدا کردن آدرس این مکان دچار مشکل شدید می توانید از بومیان این منطقه سوال کنید آن ها راهنماییتان می کنند.

آدرس چشمه آب معدنی کوه زنبیل : ارومیه – دهستان نازلو چای – کوه زنبیل

۳- چشمه آب گرم هفت آباد ارومیه

این چشمه آب گرم در ۴۵ کیلومتری شهر ارومیه در روستایی به نام هفت آباد قرار دارد. از جاذبه های این مکان می توان به دامنه های بسیار زیبای دور اطراف آن اشاره کرد همچنین یک کوه آتشفشان غیرفعال در اطراف این چشمه قرار دارد که زیبایی های این مکان را دو چندان کرده است این مکان بسیار گردش پذیر است و اکثر مسافران که به ارومیه میاین به این منطقه سر میزند. چشمه آب گرم هفت آباد در روزهای گرم تابستان پذیرای مهمانان و گردشگرانی است که می خواهند خاطره خوبی از منطقه داشته باشند.

آدرس چشمه آب گرم هفت آباد : ۴۵ کیلومتری ارومیه – بخش سیلوانا و محال مرگور – روستای هفت آباد

۴- آبشار سوله دوکل ارومیه

از دیگر مکان های دیدنی ارومیه آبشار سوله دوکل است، این آبشار که به دیزج هم معروف است، یکی از بلندترین آبشار های ایران است و منظره فوق العاده زیبایی دارد. و بیشتر سال گردشگران زیادی به این مکان سر میزند و از محیط فوق العاده این آبشار لذت می برند. این آبشار در دامنه کوه دالانپر در نوار مرزی ایران ترکیه و عراق قرار گرفته است. جالب است بدانید این کوه متعلق به سه کشور ایران و عراق و ترکیه است.

آدرس آبشار سوله دوکل : جنوب غربی ارومیه – روستای دیزج از توابع زیوه

۵- پیست اسکی خوشاکو ارومیه

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری ارومیه پیست اسکی خوشاکو است این پیست که همه سال در فصل زمستان پر از گردشگران ایرانی و خارجی است این پیست اسکی به علت طبیعت بسیار زیبا بجز اسکی بازان گردشگران زیادی را جذب می کند. اگر برای اسکی کردن به این مکان می روید با توجه داشته باشید که این پیست روز های جمعه از ساعت ۹ صبح تا ۴ بعد از ظهر پذیرای علاقه مندان به ورزش اسکی می باشد.

آدرس پیست اسکی خوشاکو : ارومیه – بخش سیلوانه – روستای خوشاکو

۶- دره‌ ی قاسملو ارومیه

یکی از پربازدیدترین مکان های دیدنی ارومیه دره قاسملو است که سالانه گردشگران زیاد به این مکان سر میزند این دره قاسملو جزوه تفریگاه های مهم ارومیه است. از دلایل گردش پذیر بودن این مکان چشم‌ انداز های طبیعی و همچنین چشمه‌‌ هایی که در داخل باغ‌‌ ها و دره‌‌ ها است . بهترین زمان بازدید از دره قاسملو در فصل بهار و تابستان است.

آدرس دره‌ قاسملو : در حدفاصل بین ارومیه و اشنویه

۷- موزه ارومیه

اگر به ارومیه سفر کردید حتمان به موزه این شهر سر بزنید. در یک کلام فوق العاده و یکی از بهترین موزه های ایران است. این موزه از سال ۱۳۴۶ آغاز به کار کرده است و دارای اشیای باستانی و تاریخی دوره های مختلف تاریخی است. همچنین در این موزه کتاب های خطی گران بهایی وجود دارد که با دیدن آن ها شگفت زده خواهید شد. وسایل بسیار دیگری هم در این موزه وجود دارد. ولی دیگر اینجا بیان نمی کنیم تا خود بروید و آن ها را تماشا کنید و لذت ببرید.

آدرس موزه : ارومیه – خیابان بهشتی

۸- بازار تاریخی ارومیه

بازار ارومیه که از دیرباز یکی از پربازدیدترین بازار های ایران است معماری این بازار به دوران صفویه باز می گردد این بازار جزوه بازار های است که معماری قدیمی خود را حفظ کرده است و بخاطر همین موضوع علاقه مندان زیادی دارد. این بازار حدود ۱۰۰۰ در مغازه مخلتف دارد که تنوع خیلی خوبی برای یک بازار است. اگر به ارومیه رفتتید حتمان به بازار سر بزنید.

آدرس بازار تاریخی ارومیه : جنوب شرقی ارومیه
جاهای دیدنی ارومیه در بهار
۹- دریاچه مارمیشو

این دریاچه کنار دریاچه ارومیه قرار دارد اما سال ها بود که گردش زیادی به آنجا نمی رفت اما رفته رفته با اتفاقاتی که برای دریاچه ارومیه افتاد دریاچه مارمیشو هم جزوه مناطق گردشگری پربازدید شهر ارومیه شد. از جاذبه های دریاچه مارمیشو طبیعت فوق العاده زیبا و کوهستانی این منطقه است اما یک توصیه مهم بهترین فصل بازدید از دریاچه مارمیشو تابستان است ولی در فصل بهار هم می توانید به این منطقه بروید ولی در فصل زمستان بهتر است از این منطقه دیدن نفرمایید.

آدرس دریاچه مارمیشو : ۴۵ کیلومتر بعد از غرب شهر ارومیه
جاهای دیدنی ارومیه در بهار
۱۰- دریاچه ارومیه
از دیگر مکان های دیدنی ارومیه دریاچه ارومیه است که همه ما ایرانیان با این دریاچه آشنا هستیم، بزرگترین دریاچه شور ایران و یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری ارومیه و تبریز است. این دریاچه بین آذربایجان غربی و شرقی قرار دارد. به علت بی توجهی ها به این دریاچه بخشی از آن خشک شده است و باعث خیلی مشکلات برای مردم آن منطقه شده است اما بازهم زیبا است و بسیار دیدنی پس اگر ارومیه رفتید به این دریاچه معروف و دوست داشتنی سر بزنید.

منبع: سیری در ایران
نظر شما
کد امنیتی