حوضچه پرورش ماهی بانه
حوضچه پرورش ماهی بانه
روستای مجسه در ۵ کیلومتری شمال شرقی شهر بانه قرار دارد.این روستا به دلیل قرار گرفتن در قسمت جنوبی سد ....


موقعیت حوضچه پرورش ماهی بانه روی نقشه آب و هوای بانه
  • توضیحات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر

روستای مجسه در ۵ کیلومتری شمال شرقی شهر بانه قرار دارد.این روستا به دلیل قرار گرفتن در قسمت جنوبی سد بانه دارای طبیعت سرسبز و جنگل نسبتا انبوهی است اما شهرت اصلی این روستا بیشتر به دلیل وجود استخر پرورش ماهی، و کباب ماهی تازه آن است.

تعدادی طرح پرورش ماهی در فواصل مختلفی از شهر بانه به اجرا درآمده اند که می توان به طرح های روستاهای نجنه، ساوان ، شوی ، نجنه سفلی،بوئین ،مجسه و … اشاره کرد. در این میان طرح پرورش ماهی روستای مجسه به دلیل فاصله کم آن از شهر( تقریبا ۷ کیلومتر) یکی از محبوبترین این مکانها می باشد.

این طرح دقیقا در ورودی روستا قرار گرفته است و در محل می توانید از مزه ماهی قزل آلای تازه لذت ببرید.بلا فاصله پس از سفارش تعداد ماهی مورد نیاز، ماهی مورد نیاز از استخر صید می شود و پس از شستشو و افزودن ادویه در همان محل کباب می شود و در اختیار گردشگر قرار می گیرد.

کوره هایی که برای کباب کردن این ماهی مورد استفاده قرار می گیرد چند متر طول دارد تا تعداد ماهی هایی که همزمان کباب می شوند افزایش یابد اما به دلیل تعداد بالای مشتریان این مکان، ممکن است از لحظه تحویل سفارش تا دریافت آن بیش از نیم ساعت طول بکشد.

سکو هایی هم برای نشستن خانواده ها ساخته شده است و خانواده ها می توانند از زیر اندازهایی که برای مشتریان در این مکان قرار گرفته است استفاده کنند اما تعداد سکو ها محدود است و در روز های شلوغ، مطمئنا این تعداد سکو جوابگو نخواهد بود.

این مکان ظاهرا توسط یک خانواده از روستای و به صورت سنتی اداره می شود در صورتی که بوفه ای مجهز در این مکان احداث می شد مطمئنا رونق این مکان دو چندان می شد.در صورت وجود منابع مادی، مطمئنا این طرح جای سرمایه گذاری زیادی دارد.

همانطور که قبلا ذکر شد یکی از دلایل محبوبیت این مکان فاصله کوتاه آن با شهر بانه است.بسیاری از مغازه داران به صورت دسته جمعی، برای صرف نهار به این مکان می آیند و دوباره بعد از ظهر به سر کار بر می گردند این فاصله کوتاه تا شهر به عنوان یک امتیاز مثبت برای این مکان است به طوریکه در روز های غیر تعطیل هم، مشتریان این مکان در خور توجه است.

کوره هایی که برای کباب کردن ماهی استفاده می شود توانایی چندین کباب به صورت همزمان را دارد

در صورتی که گذرتان به بانه افتاد و خواستید تا یک وعده غذا را در هوای آزاد میل کنید پیشنهاد می کنم که کباب ماهی قزل الای روستای مجسه را در یکی از اولویت های خود قرار دهید.
حوضچه پرورش ماهی بانه

حوضچه پرورش ماهی بانه

حوضچه پرورش ماهی بانه

حوضچه پرورش ماهی بانه

حوضچه پرورش ماهی بانه

منبع: سیری در ایران
نظر شما
کد امنیتی