جزیره سرگردان در دریاچه نمک
جزیره سرگردان در دریاچه نمک
جزیره سرگردان تپه ای است که در دریاچه نمک آران و بیدگل قرار دارد . برای رسیدن به این جزیره که در نزدیکی ....


موقعیت جزیره سرگردان در دریاچه نمک روی نقشه آب و هوای آران بیدگل
  • توضیحات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر

جزیره سرگردان تپه ای است که در دریاچه نمک آران و بیدگل قرار دارد . برای رسیدن به این جزیره که در نزدیکی ساحل جنوبی دریاچه خشک نمک قرار دارد باید مسیر کاشان به آران و بیدگل را طی کرد و سپس وارد جاده خاکی مرنجاب شد . پس از طی مسافتی در حدود ۳۵ کیلومتر وارد دریاچه شد و سپس با طی مسافتی در حدود ۱۵ کیلومتر در داخل دریاچه به جزیره سرگردان رسید . این جزیره که بلند ترین نقطه آن در حدود ۸۰۸ متر بالا تر از سطح دریای آزاد است از سنگ های متخلخل آتشفشانی تشکیل شده است و عاری از هر گونه پوشش گیاهی است . مناظر دریاچه نمک از فراز این جزیره آنچنان بدیع و زیباست که هر بیننده ای را مجذوب خود می نماید .

اتلاق نام سرگردان به این خاطر است که هنگامی که از فاصله دور به این جزیره نگاه می کنید دو انتهای جزیره در افق محو می شوند و منظره ای مانند کشتی سرگردانی در دریای بیکران کویر پدید می اورند .

محو شدن دو انتها به علت گرمای شدید منطقه و در نتیجه آن خطای دید و شکست نور است . پیشینیان معتقد بودند که این جزیره دایما در حال حرکت است و از جایی به جای دیگر نقل مکان می کند .

جزیره سرگردان در دریاچه نمک

جزیره سرگردان در دریاچه نمک

جزیره سرگردان در دریاچه نمک

جزیره سرگردان در دریاچه نمک

در دو انتهای جزیره دو چاه قرار دارد که برای لرزه نگاری زلزله تعبیه شده و دستگاه های لرزه نگار در آن نصب شده است .

نکات ایمنی سفر

در صورتی که قصد سفر به این منطقه را دارید تنها سفر نکنید . مجهز به قطب نما و جی پی اس باشید . بدون داشتن راهنما وارد دریاچه نمک نشوید . با وسیله نقلیه خیلی به جزیره نزدیک نشوید زیرا زمین های اطراف آن باتلاقی است ( فاصله ای در حدود ۲۰۰ متر مناسب است ) . در زمان رانندگی در دریاچه نمک حتما از عینک های آفتابی استفاده کنید تا آسیبی به چشمان شما وارد نشود . آب کافی همراه داشته باشید .

منبع: سیری در ایران
نظر شما
کد امنیتی