آبشار وروار
آبشار وروار
یکی از شگفتیهای اعجاب برانگیز جنوب استان کرمان آبشار بزرگ وروار در شهرستان عنبرآباد است که به گفته کارشناسان ....


موقعیت آبشار وروار روی نقشه آب و هوای عنبرآباد
  • توضیحات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر

یکی از شگفتیهای اعجاب برانگیز جنوب استان کرمان آبشار بزرگ وروار در شهرستان عنبرآباد است که به گفته کارشناسان و ایرانگردان با ارتفاع ۱۷۴ متر عنوان بلند ترین آبشار خاورمیانه را به خود اختصاص داده است و از مناطق بی نظیر گردشگری استان محسوب می شود.
آبشار “وروار” با ارتفاع ۱۷۴ متر بلندترین آبشار خاورمیانه
این آبشار که از رود “فرق” سرچشمه می گیرد از زیباترین جاذبه های گردشگری شهرستان عنبرآباد محسوب می شود، این آبشار که در شمال شرقی شهرستان عنبرآباد قرار دارد برای دسترسی به آن باید از مسیر جاده جیرفت – کهنوج عبور کرد و از دو راهی جهادآباد حدود ۲۰کیلومتر به سمت مردهک و روستای رود فرق رفت.

رود فرق در دهانه خروجی آب رودخانه ای قرار دارد که از منطقه جبالبارز جنوبی و خصوصا قله علم شاه سرچشمه می گیرد و از آبشار سرازیر می شود فاصله روستای رود فرق تا آبشار حدودا ۱۰ کیلومتر است که کوههای دو طرف رودخانه با شیب بسیار تندی که دارند مانع از عبور می شوند و تنها راه عبور از مسیر رودخانه است که آن هم به دلیل شیب بسیار تند و ناهموار و وجود سنگهای گرانیت بسیار بزرگ که در بعضی از مسیرها طوری بر روی هم قرار گرفته اند که اگر شیئی از دستت بیفتد پیدا کردن آن ناممکن است سبب کندی حرکت می شود و به همین دلیل طی کردن این مسافت ۱۰ کیلومتری حدود سه ساعت طول می کشد.

در کنار این آبشار عظیم وجود قلعه های تاریخی برای علاقمندان ابنیه تاریخی فرصت مناسب دیگری فراهم کرده است که از آثاری همچون قلعه فرق و قلعه سالار رضا نیز بازدید کنند.

سرسبزی بی نظیر منطقه و پوشش گیاهی خاص این منطقه را به بکرترین مکانهای گردشگری کرمان تبدیل کرده است.

به دلیل ارتفاع بسیار زیاد این آبشار آب در انتها به صورت پور فرو می ریزد و شرایط بسیار مطلوبی را در منطقه ریزش به خصوص در فصول گرم سال ایجاد می کند.

آبشار وروار

آبشار وروار

آبشار وروار

منبع: سیری در ایران
نظر شما
کد امنیتی