منطقه شکارممنوع درونه
منطقه شکارممنوع درونه
منطقه شکار ممنوع درانه در استان خراسان رضوی و در مجاورت منطقه حفاظت شده سید مرتضی قرار دارد. منطقه مزبور ....


موقعیت منطقه شکارممنوع درونه روی نقشه آب و هوای بردسکن
  • توضیحات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر

منطقه شکار ممنوع درانه در استان خراسان رضوی و در مجاورت منطقه حفاظت شده سید مرتضی قرار دارد. منطقه مزبور با گسترش ۶۰۰۰۰ هکتار در غرب شهرستان بردسکن قرار دارد. بدلیل تنوع زیستگاه حیات وحش و قابلیتهای بالقوه در زمینه احیاء و حفظ پوشش گیاهی و جانوری درون منطقه ای شکار ممنوع اعلام شده است. این منطقه در حاشیه منطقه حفاظت شده توران و از استان سمنان و پناهگاه حیات وحش دشت لاغری در استان خراسان رضوی و از توابع شهرستان یردسکن است. این منطقه یکی از زیستگاه های یوزپلنگ آسیایی است. احتمال حضور این گونه در این منطقه قطعی شده بود ولی نیاز به حضور مستمر و پایش دقیق در منطقه احساس می‌شود تا بتوان از این گونه با ارزش عكس و فیلم تهیه شود.

پوشش گیاهی

از انواع مختلف گیاهان این منطقه می توان به بلقیص -گل زرد-سلمه-شور-خار گونی-بومادران-تلخه-چرخه-کنگر-شیرسگ-جودوسر-کاکوتی-فستوکا-جووحشی-خارمشک-مریم گلی-پونه-گون-خارشتر-دلمه ترکی-زیره ی سیاه وگل لاله اشاره نمود دراین منطقه علاوه بر گونه های ذکر شده ی گیاهی انواع مختلفی از گونه های درختی نیز روییده اندکه میتوان از مهترین انها درخت بنه -زرشک- بید کوهی وبادام وحشی را نام برد.

حیات وحش

این منطقه ی زیبا همچنین محل زندگی جانورانی نظیر اهو- قوچ-میش- روباه-گرگ-شغال-خرگوش-کفتارمیباشد علاوه بران در این قسمت پرندگان زیبایی مانند طرقه یاجل-سهره-گنجشک زرد-کبک-تیهو-قناری وحشی-گل به سر-دم جنبانک-هدهد-سبز قبا-جغد-عقاب-شاهین-باز کلاجک-کبوتر چاهی و گنجشک صحرایی زندگی می کنند.

این منطقه به منطقه حفاظت شده ارتقا یافته است.

منطقه شکارممنوع درونه

منطقه شکارممنوع درونه

منطقه شکارممنوع درونه

منطقه شکارممنوع درونه

منطقه شکارممنوع درونه

منطقه شکارممنوع درونه

منطقه شکارممنوع درونه

منبع : بیابانهای ایران

منبع: سیری در ایران
نظر شما
کد امنیتی