موزه تاریخ طبیعی زنجان
موزه تاریخ طبیعی زنجان
موزه تاریخ طبیعی از جمله مكان­های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، تحقیقاتی و نمایشگاهی می­باشد كه می­تواند علاوه ....


موقعیت موزه تاریخ طبیعی زنجان روی نقشه آب و هوای زنجان
  • توضیحات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر

موزه تاریخ طبیعی از جمله مكان­های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، تحقیقاتی و نمایشگاهی می­باشد كه می­تواند علاوه بر شناساندن هر چه بیشتر زیست­بوم­های مختلف و گونه­های حیات وحش و پوشش گیاهی منطقه ارزش حفظ و نگهداری تنوع زیستی را نیز به اقشار مختلف مردم جامعه یادآوری نماید.
با توجه به این اصل مهم كه ادامه حیات بشری به بقای طبیعت بستگی دارد از این رو اهمیت علوم طبیعی و نقش موزه­های تاریخ طبیعی در اشاعه دانش و فرهنگ زیست محیطی در جهان امروز بیشتر محسوس می­باشد. لذا این مراكز می­توانند اندیشه و احساس مردم را در مورد جلوه­های تنوع زیستی و خطر انقراض گونه­های كمیاب جانوری و گیاهی برانگیزد. موزه تاریخ طبیعی اداره كل حفاظت محیط زیست استان زنجان به منظور حفظ و در معرض نمایش گذاشتن گونه­های جانوری و گیاهی، سنگواره­ها و نمونه­هایی از برخی كانی­ها و سنگ­های معدنی موجود در استان، در سال ۱۳۷۳ افتتاح گردید.
در سال ۱۳۸۰ اقدامات دامنه داری جهت بهسازی كمی و كیفی موزه تاریخ طبیعی صورت گرفت، این اقدامات عبارتند از: افزایش فضای مفید موزه، مرمت نمونه های آسیب دیده، طراحی و ساخت ویترینهای محافظ نمونه و نیز جذب پرسنل فنی و كارشناسی برای موزه در جهت ارتقاء كمی و كیفی آن از وضعیت نمایش و تفریحی به موقعیت خدمات دهی بیشتر از نظر علمی و تخصصی به دانش آموزان، هنرجویان، دانشجویان و سایر علاقمندان به طبیعت و حیات وحش.

استان: زنجان

شهرستان: زنجان

آدرس: زنجان، ابتدای جاده تبریز، پارك جنگلی ارم

تلفن: ۴-۵۲۴۱۰۰۱ -۰۲۴۱

سال تاسیس: ۱۳۷۳

ساعت بازدید: روزهای عادی ۱۴-۸ جمعه­ها ۱۹-۱۶

موزه تاریخ طبیعی زنجان

موزه تاریخ طبیعی زنجان

موزه تاریخ طبیعی زنجان

موزه تاریخ طبیعی زنجان

موزه تاریخ طبیعی زنجان

منبع: سیری در ایران
نظر شما
کد امنیتی