پارک جنگلی باراجین
پارک جنگلی باراجین
پارک جنگلی باراجین، یکی از نقاط خوش آب و هوای شهر قزوین است که در ۲ کیلومتری شمال این شهر واقع شده و ....


موقعیت پارک جنگلی باراجین روی نقشه آب و هوای قزوین
  • توضیحات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر

پارک جنگلی باراجین، یکی از نقاط خوش آب و هوای شهر قزوین است که در ۲ کیلومتری شمال این شهر واقع شده و از تفرجگاه‌های قدیمی ساکنان شهر قزوین محسوب می‌شود. این بوستان بزرگ‌ترین پارک جنگلی کشور است که در حال حاضر محدوده‌ای به وسعت ۱۵۰۰ هکتار از آن توسط شهرداری قزوین آماده‌سازی شده و بخش‌هایی از آن در دست احداث است.

دسترسی آسان، هوای روح‌افزای کوهپایه‌ای و کوهستانی، اِشراف بر شهر قزوین و جاده رودبارشهرستان، از ویژگی‌های قابل توجه بوستان باراجین به شمار می‌رود.

از امکانات پارک جنگلی باراجین می‌توان به زمین چمن، پیست‌های دوچرخه سواری و موتور سواری، سینمای تابستانی، شهربازی درفک، آب‌نماهای متعدد و کمپینگ ارزان قیمت برای مسافران اشاره نمود.

یکی از مهم‌ترین پروژه‌های در دست اقدام در این بوستان پروژه «دهکده حیات طبیعت» است. این مجموعه در زمینی به مساحت ۷۰ هزار مترمربع درنظر گرفته شده و یک مرکز با کاربری آموزشی، تحقیقاتی و گردشگری محسوب می‌شود. این مرکز از امکاناتی نظیر مزرعه گاومیش‌ها، حیوانات اهلی، سوله گوزن‌ها، کبوترخانه، باغ خزندگان، سالن تاکسیدرمی، آمفی تئاتر، برکه، آبشار، آکواریوم، خانه روستایی، سالن پذیرایی، فروشگاه و پارکینگ برخوردار خواهد بود.

منطقه باراجین که شامل چندین روستا می‌باشد، از ابتدای آزادراه قزوین- زنجان شروع شده و تا دامنه‌های البرز غربی امتداد می‌یابد. انتهای منطقه باراجین به مسیری می‌رسد که استان قزوین را به استان گیلان متصل می‌سازد.

پارک جنگلی باراجین

پارک جنگلی باراجین

پارک جنگلی باراجین

پارک جنگلی باراجین

پارک جنگلی باراجین

پارک جنگلی باراجین

پارک جنگلی باراجین

پارک جنگلی باراجین

منبع: سیری در ایران
نظر شما
کد امنیتی