امامزاده بی بی سکینه
امامزاده بی بی سکینه
امامزاده بی بی سکینه دختر گرامی امام موسی کاظم (ع) و خواهر بزرگوار امام رضا (ع) می باشد که در ۴۰ کیلوتری ....


موقعیت امامزاده بی بی سکینه روی نقشه آب و هوای شهریار
  • توضیحات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر

امامزاده بی بی سکینه دختر گرامی امام موسی کاظم (ع) و خواهر بزرگوار امام رضا (ع) می باشد که در ۴۰ کیلوتری غرب شهریار در کنار جاده ترانزیتی ملارد- اشتهارد و در دهستانی به نام بی بی سکینه واقع است. این امامزاده با توجه به کرامات فراوانش و صفا و معنویتی که در آن موج میزند از گذشته های دور مورد توجه مردم بوده و از آن در کتب قدیمی نام برده شده است. همکنون هرساله پذیرای بیش از یک میلیون نفر زائر از سراسر کشور است.
ساختمان اصلی بقعه با نمای خارجی سنگ، فضای داخلی به طور کامل آینه کاری بوده و بسیار اعجاب بر انگیز است. ضریح آن نقره ای و طلا کوب بوده و گنبد کاشی و دو گلدسته دارد. زایر سرایی با ۱۵ اتاق در کنار این امامزاده وجود دارد که با توجه به زایران زیاد امامزاده به هیچ وجه کافی نمی باشد و توجه بیشتر مسولین را می طلبد.
درباره نحوه درگذشت ایشان در کتب کنزالانساب و همچنین در کتاب بهرالانصاب آمده است که :فرزندان امام موسی کاظم (ع) عبدالرحمن، زید، سلیمان، حمزه و سکینه خاتون در ولایت زهر آب افتادند. عبدالرحمن و زید را در پلنگ آباد و سلیمان را کوشک آباد و سکینه خاتون بنت امام موسی کاظم (ع) را در شهر آباد شهید کردند. خارجیان مرد آباد از عقب آمدند؛ در شهر آباد چشمه ای بود پر آب که حضرت سکینه خاتون خود را در میانه ی آب افکند و غایب شد.

امامزاده بی بی سکینه

امامزاده بی بی سکینه

امامزاده بی بی سکینه

امامزاده بی بی سکینه

با توجه به مطالب فوق و اینکه حضرت سکینه خاتون خواهر گرانقدر حضرت معصومه و امام رضا (ع) بوده و شیعیان به ایشان ارادت خاصی دارند؛ با ایجاد تسهیلات و امکانات رفاهی بیشتر در این بقعه نظر به نزدیکی آن به تهران بیش از پیش می تواند مورد توجه قرار گیرد و هر هفته میعادگاه عاشقان ائمه اطهار و خاصه امام رضا (ع) باشد.

منبع: سیری در ایران
نظر شما
کد امنیتی