منطقه حفاظت شده لوه
منطقه حفاظت شده لوه
منطقه حفاظت شده لوه در موقعیت جغرافیایی N3719 E5546 در استان گلستان واقع است. این منطقه جنگلی دارای مناظر ....


موقعیت منطقه حفاظت شده لوه روی نقشه آب و هوای مینودشت
  • توضیحات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر

منطقه حفاظت شده لوه در موقعیت جغرافیایی N3719 E5546 در استان گلستان واقع است. این منطقه جنگلی دارای مناظر و چشم اندازهای طبیعی و یكی از مناطق زیبا دراستان می باشد كه در مجاورت غربی پارك ملی گلستان وجنو ب شرقی شهرستان مینو دشت واقع گردیده است و دارای وسعت ۳۵۹۱ هكتار می باشد.این منطقه از شمال به رود خانه دوغ از جنوب به ارتفاعات البرز و از غرب به روستای آ ق قمیش واز شرق به پارك ملی گلستان محدود است .اقلیم این منطقه متاثر از رطوبت دریای خزر می باشد.

نزدیكترین شهر به آن گالیكش می باشد كه ۱۶ كیلومتر با آن فاصله دارد وروستاهای اطراف آن صادق آباد ،تنگراه و روستای لوه و كندسكو در محیط های داخلی منطقه واقع گردیده است.منطقه لوه دارای پوشش گیاهی از نوع جنگلهای انبوه پهن برگ خزری شامل بلوط،آزاد،ممرز،خرمندی،انجیلی،زبان گنجشك،نمدار،اوجا،پلت،شیردار ،ولیك،ال،زرشك،توسكا،سیاه تلو،گلابی وحشی میباشد .منطقه حفاظت شده لوه دارای گونه های با ارزش جانوری شامل:خرس،مرال،شوكا،انواع گربه های جنگلی ،گرگ،روباه است. واز جمله زیستگاههای بسیار مناسب و مهم برای مرال و شوكا به شمار می رود .

این منطقه با زیبایی شگفت انگیز خود و داشتن مناظر بسیار دیدنی ودارا بودن گونه های مختلف پرندگان به ویژه پرندگان آوازه خوان همراه با چشمه سارها واز همه مهمتر آبشارهای پلكانی لوه باارتفاع ۱۵ متر همه ساله قادر است گردشگران داخلی و خارجی فراوانی را به خود جلب نماید. اهمیت جنگلهای بلوط لوه: جنگلهای بلوط شمال پس از راشستانها با ارزش ترین توده های جنگلی است .گونه بلوط بلند مازو در بین درختان صنعتی شمال از معدود درختانی است كه بهره برداری آن مورد توجه تمامی گروههای بهره بردار اعم از جنگل نشینان و روستاییان وصادرات بخش دولتی برای تراورس و راه آهن و… بوده است وجنگلهای لوه به دلیل دارا بودن این ویژگی از اهمیت خاصی برخوردار بوده و حمایت وحفاظت ویژه ای را می طلبد.

منطقه حفاظت شده لوه

منطقه حفاظت شده لوه

منطقه حفاظت شده لوه

منطقه حفاظت شده لوه

منطقه حفاظت شده لوه

منطقه حفاظت شده لوه

منطقه حفاظت شده لوه

منبع : کویرها و بیابانهای ایران

منبع: سیری در ایران
نظر شما
کد امنیتی