آبشار یاسوج
آبشار یاسوج
اصلی ترین جاذبه گردشگری شهر یاسوج آبشار زیبا و معروف یاسوج می‌باشد این آبشار در فاصله ۲ کیلومتری مرکز ....


موقعیت آبشار یاسوج روی نقشه آب و هوای یاسوج
  • توضیحات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر

اصلی ترین جاذبه گردشگری شهر یاسوج آبشار زیبا و معروف یاسوج می‌باشد این آبشار در فاصله ۲ کیلومتری مرکز شهر و در شمال شهر یاسوج واقع است و هر ساله مورد توجه گردشگران و توریستهای ایرانی و خارجی قرار می‌گیرد آب‌ چشمه‌هایی‌ كه‌ از دل‌ كوه‌های‌ زاگرس‌ جوشیده‌ در دو كیلومتری‌ شمال‌ شهر یاسوج‌ آبشاری‌ به‌ ارتفاع‌ ده‌ متر را به‌ منظر تماشا گذاشته‌ است‌. چشم‌انداز این‌ آبشار، نهرهای‌ آب‌ در بستر مارپیچ‌ مشبك‌، باغ‌های‌ میوه‌، مراتع‌ سرسبز و پر از گل‌های‌ رنگارنگ‌ است‌، كه‌ چشم‌ بیننده‌ را خیره‌ می‌سازد. هر ساله‌ آبشار یاسوج‌ در فصل‌ بهار، تابستان‌ و پاییز پذیرای‌ گردشگران‌ است‌.از دیگر آبشارهای‌ این‌ استان‌، آبشار بهرام‌ بیگی‌ است‌. این‌ آبشار در میان‌ صخره‌های‌ سنگی‌ واقع‌ شده‌ و بعد از مارگون‌ قرار دارد.آبشار بن‌ رود نیز بعد از سی‌ سخت‌ قرار گرفته‌ و شامل‌ توف‌شاه‌ (آبشار شاه) و آبشار بن‌ رود است‌ كه‌ ازچندین‌ چشمه‌ تشكیل‌ شده‌ و حدود ۲۰ متر ارتفاع‌ دارد و منطقه‌ بسیار زیبایی‌ را پدید آورده‌ است‌.

“به یاسوج شهر آبشارهای خروشان خوش‌آمدید”؛ این جمله‌ای بود كه در آستانه ورود به شهر یاسوج، بر تابلویی نقش بسته بود، جمله‌ای كه آغاز سفری رویایی به شهری رویایی است.
یاسوج مرکز شهرستان بویراحمد است و در شمال شرقی استان واقع شده‌است. پیش از ایجاد این شهر، در حدود ۶ کیلومتری آن، یک شهر قدیمی به نام «تل خسرو» قرار داشت که زمانی مرکز نفوذ خوانین بویراحمد علیا بوده‌است. اینک به جز تپه‌های پراکنده و یک روستا، اثری دیگر از آن باقی نمانده‌است. تل خسرو متجاوز از دو هزار سال قدمت دارد. یاسوج در کنار رودخانه بشار در تپه‌های متعدد در ارتفاع ۱۸۷۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است.
از ابتدای نوروز تا اواخر مهر ماه فصل مناسبی جهت تفریح وپذیرایی گردشگران است. در طول مسیر تا پای آبشار تفرجگاهی شکیل، زیبا و هماهنگ با طبیعت منطقه احداث شده و زیبایی ویژه ای به این مکان، از مهم ترین جاذبه های گردشگری و طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد بخشیده است.
عمده ترین منابع آبی شهرستان بویراحمد رودخانه بشار و رودخانه کبکیان(دشت روم) است که رودخانه بشار از ارتفاعات جنوب شرقی و شمال شرقی شهر یاسوج سرچشمه گرفته و از کنار شهر یاسوج گذشته و در ناحیه شمال غربی پس از ادغام با رودخانه کبکیان و خرسان به سمت جنوب غربی ادامه مسیر داده و در نهایت در مرز استان چهارمحال و بختیاری به رودخانه کارون می پیوندد. رودخانه کبکیان نیز از کوه های اطراف منطقه سرگچینه و سپیدار در بیست کیلومتری جنوب یاسوج سرچشمه گرفته و در ادامه با دریافت آب چشمه ها و نهرهایی در مسیر خود، در نزدیکی بخش کبکیان و در منطقه ای به نام دروهان به رودخانه بشار می پیوندد. مهمترین ارتفاعات این شهرستان، چال کلاغ، کوه هجال، کوه آب نهر، دومازه، وزگ، دوپشته، پازنان، کالوس، کاچیان، شیرکش و تامر نام دارند. شهر نوپا و زیبای یاسوج در دهانه انبری شکل صخره های زاگرس و در لابلای جنگل های انبوه و سرسبز بلوط، آرمیده است.

آبشار یاسوج

 

آبشار یاسوج

آبشار یاسوج

آبشار یاسوج

آبشار یاسوج

منبع: سیری در ایران
نظر شما
کد امنیتی