تالاب ماهی آباد
تالاب ماهی آباد
این تالاب در ۲۰ کیلومتری شمال میانه قرار دارد که تالابی فصلی است و مصارف کشاورزی دارد و در مواقع پرآبی، ....


موقعیت تالاب ماهی آباد روی نقشه آب و هوای میانه
  • توضیحات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر

این تالاب در ۲۰ کیلومتری شمال میانه قرار دارد که تالابی فصلی است و مصارف کشاورزی دارد و در مواقع پرآبی، مورد استفاده پرندگان مهاجر است. روستای مئی هاوا واقع در شمال شهرستان میانه نزدیک کوه بوزقوش قرار گرفته و قدمت این مکان به زمان مادها و قبل از آن می رسد .

دلیل نام گذاری این روستا و تالاب به مئی هاوا به دوره ماداها برمی گردد . در زمان حکومت مادها این منظقه از رونق خوبی برخوردار بوده، شهر میانه نیز یکی از شهرهای بنا شده در آن زمان است و جزء شهرهای پر رفت آمدی برای سران حکومت و قبایل دوره مادها بشمار می آمده. این افراد جهت استراحت و خوش گذرانی به مکان خوش آب و هوای نیاز داشتند که یكی از اماكن تفریحی آن روزها تالاب ماهی آباد بود كم كم روستایی ا را جهت استراحت بنا نهادند و خود به خود ” مئی هاوا ” نام گرفت. هم به معنی محل استراحت و خوش گذرانی و هم به معنی داشتن آب هوای مناسب.

نقل دیگر اینست که بخاطر وزش بادی است که از سمت شرق بسمت غرب می وزد این نام را بر این منطقه نهاده اند چرا كه اکثر مواقع در این روستا باد از سمت شرق به غرب می وزد. در زبان ترکی به این باد (( مه )) می گویند. و وزیدن این باد برای کشاورزی مفید است . بر عکس بادی که از غرب به شرق بوزد برای کشاورزی مفید نمی باشد . احتمال اینکه به این دلیل اسم این مکان را مه هاوا گفته باشند هم بعید نیست .

از هموطنان عزیز ساکن میانه تقاضا می شود در صورت داشتن تصاویری از تالاب ماهی آباد آنرا از طریق ایمیل(info@seeiran.ir) برای ما ارسال نمایند.

تالاب ماهی آباد

منبع: سیری در ایران
نظر شما
کد امنیتی