تنگه و چشمه روزیه
تنگه و چشمه روزیه
این چشمه و تنگه در روستای چاشم واقع شده اندو تنگه از دامنه شمالی کوه ارم آغاز شده و پس از طی هشت کیلومتر ....


موقعیت تنگه و چشمه روزیه روی نقشه آب و هوای شهمیرزاد
  • توضیحات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر

این چشمه و تنگه در روستای چاشم واقع شده اندو تنگه از دامنه شمالی کوه ارم آغاز شده و پس از طی هشت کیلومتر پایان می یابد. پیمایش این دره که از شمال غرب آغاز و به سمت جنوب شرق پایان می پذیرد نیازمند ابزار و دانش سنگنوردی است، اما بازدید از دهانه شمال غربی آن برای همگان امکان پذیر است.

برای دسترسی به این منطقه ابتدا از شهمیرزاد به سمت روستای چاشم حرکت کرده و یک کیلومتری قبل از روستای چاشم در سمت غرب جاده ای خاکی وجود دارد که سوله ای آبی رنگ بر فراز آن ساخته شده، این جاده را پی گرفته تا پس از حدود ۱۰ کیلومتر به ابتدای تنگه می رسید. برای پیمایش تنگه از داخل رودخانه و در خلاف جریان آب مسیر را به سمت جنوب ادامه داده تا به اولین آبشار که ارتفاعی برابر سه متر دارد برسید.

از سمت راست این آبشار مسیری برای صعود و بالا رفتن ایجاد شده، این مسیر را بالا رفته و به آبشاری دیگر به ارتفاع ۲.۵ متر می رسید. در سمت راست آن تونلی وجود دارد که مسیری برای بالا رفتن ایجاد کرده اند از آن بالا رفته و مسیر را ادامه دهید. در این جا مسیر تقریبا مسطح است.

از سمت چپ رودخانه حرکت را ادامه داده تا به یک محیط تقریبا باز می رسید که یکی از سرچشمه های آب رودخانه در آن قرار دارد. در مسیر دست چپ رودخانه حرکت را ادامه داده و در امتداد رودخانه پیش بروید، این مسیر تا ۷۰۰ متر ادامه دارد تا به آبشاری به ارتفاع پنج متر می رسد. از اینجا به بعد مسیر نیازمند پیمایش فنی از دهانه دیگر رودخانه است.

تنگه و چشمه روزیه

تنگه و چشمه روزیه

منبع: سیری در ایران
نظر شما
کد امنیتی