پیراشکی خسروی تهران
پیراشکی خسروی تهران
پیراشکی خسروی تهران، قدیمی‌ترین و معروف‌ترین پیراشکیفروشی پایتخت بوده که در خیابان جمهوری خودنمایی می‌کند. ....


موقعیت پیراشکی خسروی تهران روی نقشه آب و هوای تهران
  • توضیحات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر

پیراشکی خسروی تهران، قدیمی‌ترین و معروف‌ترین پیراشکیفروشی پایتخت بوده که در خیابان جمهوری خودنمایی می‌کند. مغازه‌ای در راسته صرافان، ارزفروشان و موبایل‌فروشان این شیک‌ترین خیابان نیم‌قرن گذشته که بسیار در میان اهالی و کسبه معروف می‌باشد. باید بدانید که پیراشکی خسروی تهران بیشتر از ۵۰ سال قدمت داشته و علی‌رغم تغییر مکان، ظاهر مغازه هنوز هم همانند گذشته است. یکی از ویژگی‌های خوب این مغازه در مقایسه با سایر پیراشکی‌فروشی‌های سطح شهر، دادن حق انتخاب به مشتریان و جلب رضایت آن‌ها می‌باشد. تصور خوردن پیراشکی با طعم دلخواه همراه با آبمیوه‌های خوش‌طعم خسروی آن‌هم در حین تماشای بریده روزنامه‌های قاب شده، عکس صاحب سابق مغازه و عکس و پوسترهایی مربوط به تهران دهه ۴۰ بر روی دیوار واقعاٌ شما را سر ذوق می‌آورد.
داستان این پیراشکی‌فروشی مشهور از آنجا شروع می‌شود که فردی ارمنی به نام گی‌گو همراه با شریک ایرانی‌اش به اسم آقای خسروی در خیابان قوام‌السطنه (خیابان سی تیر فعلی) مغازه‌ای را راه‌اندازی می‌کنند. این‌گونه بود که برای اولین بار پیراشکی به ایران وارد شد. کم‌کم پیراشکی‌های خوشمزه این دو شریک همانند پیراشکی سیب‌زمینی، کالباس، سوسیس و کلم در میان مردم پایتخت‌نشین طرفداران زیادی پیدا کرد. بعد از گذشت مدتی، آن‌ها مکان مغازه را تغییر داده و به خیابان نادری در نزدیکی کافه‌ای مشهور به همین نام نقل مکان کردند. این هم‌جواری باعث شد تا خسروی به پاتوق خوبی برای ورزشکاران و هنرمندان مشهور تبدیل شود. شاید باور نکنید اما شایع است که سیاستمدار بریتانیا و نخست‌وزیر انگلستان ویلسون چرچیل نیز در طول اقامتش در تهران سری به این پیراشکی‌فروشی زده است. البته امروزه دیگر همچون گذشته شاهد حضور هنرمندان در خسروی نیستم. بلکه استقبال کسبه و خریداران موبایل از این مغازه بیشتر است.
آرمن مگردیچیان مدیر باسابقه پیراشکی خسروی در سال ۱۳۹۲ هجری شمسی دار فانی را وداع گفت. اکنون مدیریت این مجموعه بر عهده نوه بنیان‌گذار آن گی‌گو می‌باشد. علاوه بر خیابان جمهوری، شعبه دوم و سوم پیراشکی خسروی به ترتیب در خیابان‌های کریم‌خان و ولیعصر نیز افتتاح گردید. انواع پیراشکی مربایی، کرمدار، سیب‌زمینی، گوشت، ژامبون و پیراشکی پیتزا خوشمزه و دلچسب در این مغازه انتظارتان را می‌کشند. باید بگوییم که پیراشکی خسروی تهران، از ساعت ۹ صبح هر روز تا هر زمانی که همه پیراشکی‌ها تمام شود آماده پذیرایی از مردم است.
آدرس شعبه اول:
تهران، خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، پلاک ۷۰۲.
شماره تماس:۶۶۷۲۸۳۱۷ -(۰۲۱)
آدرس شعبه دوم:
تهران، خیابان کریم‌خان، بعد از خردمند جنوبی، جنب پاساژ زند، پلاک ۶۴.
شماره تماس: ۸۸۸۱۳۲۹۳-(۰۲۱)
آدرس شعبه سوم:
تهران، خیابان ولیعصر، ضلع جنوب غربی چهارراه ولیعصر، پلاک ۱۴۶۶.
شماره تماس: ذکر نشده.

پیراشکی خسروی تهران

پیراشکی خسروی تهران

پیراشکی خسروی تهران

پیراشکی خسروی تهران

پیراشکی خسروی تهران

پیراشکی خسروی تهران

پیراشکی خسروی تهران

پیراشکی خسروی تهران

پیراشکی خسروی تهران

منبع: سیری در ایران
نظر شما
کد امنیتی