دره انار
دره انار
منطقه گردشگری دره انار که به دره اناری نیز معروف است، در بخش مرکزی و در ۲۵ کیلومتری مرکز شهرستان گتوند ....


موقعیت دره انار روی نقشه آب و هوای گتوند
  • توضیحات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر

منطقه گردشگری دره انار که به دره اناری نیز معروف است، در بخش مرکزی و در ۲۵ کیلومتری مرکز شهرستان گتوند قراردارد و این منطقه با دمای بسیار مطبوع و خنک در فصل گرم سال، یکی از مناطق دیدنی و گردشگرپذیر استان خوزستان به شمار می آید.
درختان انار و انجیر و انواع گیاهان دارویی در کنار چشمه های مختلف بر جذابیت این منطقه افزوده است .
وجود چشمه سارها،دیوارهای قندیل بسته،بوته زارها ، گونه‌های گیاهی و تلفیق آب و کوه و درختچه های وحشی ، زیبایی‌های این منطقه گردشگری را دو چندان کرده است.
دره انار دارای درختان انار و دیواره های سرسبزاست و هر ساله به خصوص درفصل تابستان به دلیل اختلاف ۱۵ تا ۲۰درجه ای دمای داخل دره نسبت به فضای بیرون ، هزاران نفر از دوست داران طبیعت را به سوی خود جذب می‌کند.
برای رسیدن به این دره زیبا و دیدنی باید حدود ۲۰دقیقه بصورت پیاده روی و کوهپیمایی طی کرد همچنین برای رسیدن به بخش هایی از این دره به ناچار باید خود را به آب زد تا به نقاط بکر دره انار رسید.
آب جریان در این دره سرسبز ، بسیار خنک و گواراست و گونه های مختلفی از انواع ماهیان نیز در چشمه های این دره به چشم می خورد همچنین وجود چشمه های فراوان در دل کوه و ریزش مداوم آن در دره، باعث ایجاد حوضچه هایی شده و این نقطه مکان مناسبی برای تفریح و شنای گردشگران ایجاد کرده است.
منطقه گردشگری دره انار گتوند به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و جاذبه‌های ممتاز و متنوع همیشه به ‌عنوان یکی از قطب‌های گردشگری شهرستان گتوند و استان خوزستان مطرح بوده و موردتوجه قرار گرفته است.
مسیر دسترسی به دره از مرکز شهرستان تا این منطقه گردشگری از جاده آسفالته برخوردار است و فقط حدود یک کیلومتر از جاده بهسازی نیست که بخاطر سهولت دسترسی دوستداران طبیعت، با دستگاه های راهسازی تسطیح شد.
منطقه گردشگری پل پرزین،سد تنظیمی،قلعه رستم، ساحل رودخانه کارون، باغات مرکبات و بیشه زارهای فراوان از جمله جاذبه های گردشگری شهرستان ۷۴ هزار نفری گتوند در شمال استان خوزستان به شمار می روند.

دره انار

دره انار

دره انار

منبع: سیری در ایران
نظر شما
کد امنیتی