آبشار سمیرم
آبشار سمیرم
چشم‌اندازهای طبیعت رنگارنگ آبشار سمیرم در بهار و اوایل تابستان رویایی‌اند اما در زمستان هم می‌شود به ....


موقعیت آبشار سمیرم روی نقشه آب و هوای سمیرم
  • توضیحات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر

چشم‌اندازهای طبیعت رنگارنگ آبشار سمیرم در بهار و اوایل تابستان رویایی‌اند اما در زمستان هم می‌شود به كنار آبشار سمیرم رفت و در خلوت سكوت، غرش آبشار را با تمام وجود شنید.حیف است اهل گردشگری در طبیعت باشیم و آبشار سمیرم را نبینیم. آبشار سمیرم، آبنمای طبیعی چشم‌نوازی است كه در ۵ كیلومتری شرق سمیرم واقع در ۱۶۰ كیلومتری جنوب اصفهان قرار گرفته است.
با عبور از سمیرم به سمت شرق به آبشار سمیرم می‌رسیم. آبشار سمیرم گاهی، البته بندرت، ارتفاعی بیش از ۷۰ متر پیدا می‌كند. آب آبشار از چشمه‌ساران ارتفاعات بالادست آن سرچشمه می‌گیرد و از بالای تخته سنگ صخره‌ای صاف و عظیم به بیرون می‌جهد. پای آبشار سمیرم فضای سبز وسیعی احداث شده كه هماهنگی چشمگیری با كوه و آبشار و گیاهان و گل‌های طبیعی كوه دارد.
آب و هوای آبشار سمیرم در بهار و تابستان مطبوع و روح‌نواز است و گردشگران زیادی را جذب خود می‌كند اما در زمستان هم بویژه اگر هوا خیلی سرد نباشد و برف زیادی زمین را نپوشانده باشد، مشتاقان طبیعت به تماشای آبشار سمیرم می‌شتابند.

اواخر بهار و سراسر تابستان شاید جایی برای نشستن روی نیمكت‌های فضای سبز آبشار سمیرم پیدا نكنید و صدای آبشار در سروصدای مردم، صلابت زمستانی‌اش را نداشته باشد؛ اما در زمستان شمایید و طبیعت شگفت‌انگیز پیش‌رویتان و شاید هم چند نفری مثل خودتان آنجا باشند. می‌گویند آبشار سمیرم، عروس زیبای سلسله كوه‌های زاگرس است.
زاگرس زیبایی‌های خیره‌كننده‌ای دارد. شاید یكی از جالب‌ترین آنها همین آبشار باشد. این آبشار كه آبش در دره نادر جریان می‌یابد، در گذشته ۷۵ متر ارتفاع داشته؛ اما بر اثر فرسایش در سال‌های متمادی به ۳۵ متر كاهش یافته و تنها در سال‌های پرآبی دوباره ارتفاع می‌گیرد.
سالیان طولانی كه شاید هزاران سال باشد، سبب شده تا نرمی آب، خراش و شكافی بر سینه كوه ایجاد كند و آب از این شكاف بیرون می‌جهد. همسایگی آبشار و كوه با درختان و همنوایی آنها با پرندگان، درختان و جانوران در محل، چشم‌اندازی رویایی پدید آورده كه تنها باید به آنجا رفت و این همه زیبایی را به چشم بصیرت و حیرت دید و این كلام را بر زبان آورد: خدایا تو را شكر كه سرزمینی زیبا به ما عطا فرمودی. شكرگزار نعمت‌های بی‌پایانت هستیم.

 

آبشار سمیرم

 

آبشار سمیرم

 

آبشار سمیرم

آبشار سمیرم

 

آبشار سمیرم

آبشار سمیرم

 

آبشار سمیرم

 

منبع: سیری در ایران
نظر شما
کد امنیتی