آبشار وارش کورورخانه
آبشار وارش کورورخانه
در روستای سفیدداران ساوجبلاغ سه آبشار زیبا و دیدنی به نام های وارش وارش کورورخانه، جوزه رود و چوب بست ....


موقعیت آبشار وارش کورورخانه روی نقشه آب و هوای ساوجبلاغ
  • توضیحات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر

در روستای سفیدداران ساوجبلاغ سه آبشار زیبا و دیدنی به نام های وارش وارش کورورخانه، جوزه رود و چوب بست وجود دارد؛ البته می توان گفت که بیشترین تعداد آبشار در استان البرز، متعلق به این روستا است.آبشار وارش کورورخانه در موقعیت روستای سفید داران و در استان البرز واقع است. ایسپی داران یا سفیدداران یا سپیدداران نام روستایی ییلاقی و کوهستانی که از توابع شهرستان ساوجبلاغ استان تهران و جزو دهستان برغان می باشد.

ایسپی داران نامی باستانی، که ریشه اصلی آن زبان پارتی (پهلوی اشکانی) می باشد و این زبان یکی از زیر شاخه های زبان باستانی پهلوی است. ایسپی به زبان محلی به معنی سفید، دار به معنی درخت و ان جهت جمع استفاده شده که کلاً به معنی روستایی که دارای درختان سپیدار می باشد. از زمان های بسیار دور نام این روستا ایسپی داران بوده است
اولین آبشار این روستا به نام آبشار وارش کوروخانه معروف می باشد که در زبان محلی به معنی آبشاری که دارای آب فراوان یا بارش زیاد می باشد.
البته در محل ورودی این آبشار که در داخل تنگه ای سرسبز قرار دارد، چشمه ای به همین نام از دل صخره ها جوشان است. در صورت حرکت در جاده روستای ولیان، ۵ کیلومتر مانده به روستای سفیدداران به آبشار وارش خواهید رسید.
دسترسی به روستای سفیدداران از طریق شهرستان کرج، روستای کردان، روستای اغشت و سپس روستای سفیدداران امکانپذیر است.
در امتداد این مسیر می توانید آبشارهای زنجیره ای جوزه رود و همچنین آبشار چوب بست را نیز مشاهده کنید.

آبشار وارش کورورخانه
آبشار وارش کورورخانه
آبشار وارش کورورخانه

منبع: سیری در ایران
نظر شما
کد امنیتی