آبگرم لاریجان
آبگرم لاریجان
آبگرم لاریجان در حدود ۶۰ کیلومترى شمال شرق تهران و ۲۶ کیلومترى شمال شرق شهرستان دماوند واقع است. در دامنه‌های ....


موقعیت آبگرم لاریجان روی نقشه آب و هوای دماوند
  • توضیحات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر

آبگرم لاریجان در حدود ۶۰ کیلومترى شمال شرق تهران و ۲۶ کیلومترى شمال شرق شهرستان دماوند واقع است. در دامنه‌های البرز به ویژه اطراف قله دماوند، به دلایل خاص زمین‌شناختی، آب‌های معدنی با خواص مختلف درمانی وجود دارد که یکی از آنها در روستای “آبگرم” است. روستایی خوش آب‌وهوا که در دامنه قله دماوند قرار دارد. آبهای گرم معدنی این روستا با حرارتی حدود ۶۲ درجه سرشار از مواد گوگردی است و برای درمان دردهای استخوانی، انواع بیماریهای پوستی، مفاصل و روماتیسم مفید است.
اگر دوستدار یه تفریح روستایی با حال و هوای آبگرم هستین و در ضمن حوصله ۲ ساعت رانندگی بیشتر رو ندارین، آبگرم لاریجان رو پیشنهاد می‌کنیم؛ منطقه لاریجان اطراف مسیر جاده هراز قرار داره. یکی از روستاهای این منطقه، “آبگرم” نام داره که به نام “آبگرم‌لاریجان” مشهور شده.شاید مهمترین حسن رینه نزدیک بودن این آبگرم به تهران است. البته حسن دیگر آن وجود حوضچه های خصوصی در منازل و سوییت و ویلاهای اجاره ای است. البته رینه حسن دیگری هم برای ساکنین تهران دارد و آنهم هوای تمیز و عالی زیر سایه دماوند با شکوه است. علیرغم اینکه این آبگرم نزدیکترین آبگرم به تهران است اما کاملا توسط تهرانی ها نادیده گرفته می شود گرچه در کنار یکی از چهار مسیر رفت و آمد به شمال قرار گرفته و اغلب مراجعین آن از اهالی آمل هستند.
زمان مناسب بازدید
زمان اول : اگه وقت کمی دارین و هدف فقط رفتن توی آبگرم هست، از ساعت ۱۰ صبح تا حدود ۶ بعد از ظهر می‌تونین به آبگرم برین و یه اتاق یا سوییت همراه با آبگرمش رو کرایه کنین.
زمان دوم : اگه اهل شب موندن و اهل خوردن شام و صبحانه لطیف روستا هستین و اهل گردش روستایی، حتما توصیه می کنم حدود ساعت ۴ یا ۵ بعد از ظهر (مثلا بعد از ظهر پنجشنبه) از تهران حرکت کنین. با همه توقفاش تا خود روستا مثلا ۲ ساعت و نیم، یعنی ساعت ۷:۳۰ روستا هستین. یه سوییت بگیرین با آبگرم. خیلی حال می‌ده. یعنی سوییت رو برای یه شب تا صبح فردا اجاره کنین.
آبگرم لاریجان یکی از آبگرم های اطراف تهران است که به راحتی می توانید از آن لذت ببرید. گرچه می توان با اجاره یک منزل،سوییت یا ویلا شبی را در کنار خانواده از آبگرم گوگردی بطور خصوصی استفاده کرد اما استخرهای عمومی نیز در آنجا وجود دارد که مهمترین آن استخر شاه عباسی است که موقوفه شاه عباس صفوی است و بنظر می رسد بنای آن نیز باید جزو میراث فرهنگی باشد.

آبگرم لاریجان
آبگرم لاریجان
آبگرم لاریجان

منبع:
bezanimbiroon.ir

منبع: سیری در ایران
نظر شما
کد امنیتی