چشمه قدمگاه سده
چشمه قدمگاه سده
چشمه قدمگاه در نزدیكی شهر سده در دامنه كوه قدمگاه و در محلی با پوشش گیاهی مناسب و محوطه ای سرسبز و درختكاری ....


موقعیت چشمه قدمگاه سده روی نقشه آب و هوای سده
  • توضیحات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر

چشمه قدمگاه در نزدیكی شهر سده در دامنه كوه قدمگاه و در محلی با پوشش گیاهی مناسب و محوطه ای سرسبز و درختكاری شده قرار دارد.چشمه قدمگاه سده در موقعیت جغرافیایی ۳۰°۴۳′۲۹.۱۲″ شمالی ۵۲°۱۰′۳۳.۶۱″ شرقی قرار دارد.نهرهای این چشمه ابتدا باغات داخل و اطراف شهر كه بیشتر در قسمت جنوب و جنوب غربی بوده را سیراب و سپس زمین های كشاورزی كه بیشتر در سمت جنوب و جنوب شرقی هستند را مشروب می سازد.
عده ای معتقدند این قدمگاه از جمله قدمگاههایی است كه امام رضا در مسیر حركت خود از مدینه به مرو در آن توقف داشته و استراحت كرده اند به همین خاطر مورد احترام مردم منطقه است و اعتقاد زیادی به آن دارند .
در حال حاضر از این چشمه ۴ رشته جوی اصلی (بادكی-فیلی-موئی-مارجان) منشعب می شود و پس از دور شدن از سرچشمه، رشته های فرعی دیگری را تشكیل می دهند.در فصل بهار و تابستان گردشگران زیادی از شهر های مختلف بخصوص شیراز، اصفهان، یزد،آباده، اقلید، مرودشت و … به این تفرجگاه می آیند.این محل دارای آب فراوان و درختان تنومند و كهنسال می باشد، محل خوبی برای استراحت و تفریح است.

در فصل زمستان مازاد آب به رودخانه بالنگان ریخته و از آنجا توسط رودخانة سفید به رودخانة كر ملحق می شود.موقعیت این چشمه برای ایجاد تاسیسات و زیرساختهای گردشگری، بسیار مناسب است.متاسفانه امکانات بهداشتی در این محل خیلی ضعیف است. نبود سطل زباله و کمبود سرویس بهداشتی از نقاط ضعف این تفریحگاه است.

چشمه قدمگاه سده
چشمه قدمگاه سده
چشمه قدمگاه سده

منبع : بزنیم بیرون

منبع: سیری در ایران
نظر شما
کد امنیتی