مجموعه طبیعت گردی دوپلان
مجموعه طبیعت گردی دوپلان
اگر می خواهید قدم زدن در یک روستای بکر و خوش آب و هوا را تجربه کنید یک روز صبح تعطیل که از خواب بر می ....


موقعیت مجموعه طبیعت گردی دوپلان روی نقشه آب و هوای شهرکرد
  • توضیحات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر

اگر می خواهید قدم زدن در یک روستای بکر و خوش آب و هوا را تجربه کنید یک روز صبح تعطیل که از خواب بر می خیزید کفش و کلاه کنید و راهی استان چهار محال و بختیاری شوید به روستای دو پلان سفر کنید جایی که در کنارش هم یک رودخانه باصفا هست هم یک دره خیال انگیز و هم منطقه حفاظت شده با انواع و اقسام پوشش گیاهی و جانوری .
مجموعه طبیعت گردی دوپلان از دیگر جاذبه های گردشگری روستا وجود تنگه ها و صخره های زیبا ، کاروانسرای قدیمی و سقاخانه در کنار جاده قدیمی دزپارت و پل سیمی بر روی رودخانه کارون در این مجتمع و چشمه های آب معدنی گوارا در بالادست روستا در مسیر ( جاده گورمیزه ) وجود درختان گردو با قدمت چند هزار ساله در ضلع شمال غربی روستا و سکوهای نشیمن و پوشش بسیار زیبای درختان به شکل تونلی و و جود خانه های مسافر ، ویلا ،باغ و سکوهای آب می باشد .
رفتینگ :
قایق سواری و گشت و گذار در مسیر یک رودخانه خروشان است که به دلیل شدت موج ها و کف روی آب به آن قایقرانی روی آبهای سفید نیز می گویند که این منطقه با دارا بودن این خصوصیت یکی از مکانهای مهم در استان و ایران به شمار می رود .
زیپ لاین :
یکی از تفریحات هیجانی است که این روزها جای خود را در میان اقشار مختلف باز کرده است لازم به ذکر است طول زیپ لاین دوپلان ۳۰۰ متر است که به سه حالت خوابیده و معلق و نشسته انجام می شود که برگشت آن از طریق پل معلق صورت می گیرد .
بانجی جامپینگ :
بانجی جامپینگ دوپلان اولین و بلندترین سکوی طبیعی که با ارتفاع ۷۵ متر از سطح رودخانه راه اندازی شده در ایران است .
پاراگلایدر:
اولین سایت سنگ فرش ایران با لند چمن طبیعی می باشد و این سایت در نزدیکی معدن شهید نیلچیان دوپلان قرار دارد .

مسیر گردشگری منطقه دوپلان
شهرکرد – شلمزار – کهرو – ناغان – چغاخور – دوپلان
اماکن دیدنی منطقه : دریاچه شلمزار ، سرچشمه گهرو ، تالاب چغاخور ، دو پلان ، رودخانه ارمند ، قایق سواری در آبهای خروشان ، مناطق حفاظت شده هلن و سبزکوه

تلفن :۰۹۱۳۸۸۳۵۹۰۷ یگانه
مرادیان ۰۹۱۳۶۷۶۲۳۴۳
صالحی ۰۹۱۳۹۷۸۷۲۲۳

مجموعه طبیعت گردی دوپلان

مجموعه طبیعت گردی دوپلان

مجموعه طبیعت گردی دوپلان

مجموعه طبیعت گردی دوپلان

منبع: سیری در ایران
نظر شما
کد امنیتی